Ny VD i Enaco AB

"Enaco har en mycket intressant position som en av marknadsledarna i Sverige för byggnation och underhåll av datacenters och tekniska anläggningar. Behovet av en stabil och kostnadseffektiv infrastruktur ökar för varje dag i takt med att samhället och företagen blir allt mer digitaliserade - så marknadsutsikterna för bolaget är goda", säger Kjell Duveblad styrelseordförande Enaco.

Jack Bölja, 47 år med civilingenjörsexamen från KTH, har över 20 års erfarenhet av entreprenader och byggprojekt. Han kommer närmast ifrån Ericsson där han i rollen som Head of projects under de senaste sex åren ansvarat för genomförande av Ericssons fastighets- och datacenter projekt över hela världen.

"Jag ser verkligen fram mot att få komma igång i mitt nya uppdrag. Just nu händer det så mycket intressant inom branschen och marknaden att det ska bli enormt roligt att få bidra till Enacos fortsatta utveckling", säger Jack Bölja.

"Vi har nu under en tid sökt en person som har en gedigen branschkunskap och som kan leda Enacos utveckling framåt. Jack tillför ett mycket intressant kundperspektiv och jag är glad över att kunna hälsa en välkänd branschprofil som Jack Bölja välkommen till bolaget", säger Kjell Duveblad.

Kjell Duveblad, styrelseordförande Enaco AB

E-post: kjell.duveblad@duveblad.com

Enaco designar, bygger, underhåller och driftar datacenters och verksamhetskritiska tekniska anläggningar med kostnadseffektiva och hållbara lösningar. Företaget grundades 1977 och har idag kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg.