Ny VD för Simplex Motion AB

Mikael Rittander, civilingenjör från Chalmers Tekniska Högskola, har lång internationell ledarerfarenhet från både stora och små teknikföretag i olika branscher.

– ”Vi är väldigt nöjda med rekryteringen av Mikael som på kort tid visat bra resultat och entreprenörsanda. Mikael bidrar med värdefull erfarenhet både funktionellt- och branschrelaterat. Framöver planeras ytterligare förstärkning operativt och i styrelsen för att hjälpa VD bygga ett bra team”, säger Christopher Hedvall, styrelseordförande i Simplex Motion AB.

– ”Jag är mycket glad över förtroendet och utmaningen. Det finns en enorm utvecklingspotential för oss. Vi ligger i framkant av teknikutvecklingen för styrning av mycket starka och energieffektiva motorer. Med myndigheters nya lagar och förordningar för elektriska motorer globalt, och som skärps kontinuerligt, är Simplex Motion väldigt bra positionerad. Lyckas vi navigera rätt så bedömer jag förutsättningarna som mycket goda för en stor framgång”, säger Mikael Rittander.

Simplex Motion AB säljer idag integrerade servomotorer med den egna kostnadseffektiva motorstyrningen. 2014 levererade Simplex Motion ca 200 motorer och har som ambition att öka försäljningen med fler nya distributörer i Europa. Simplex Motion gör också kundanpassningar som tillåter att kunder kan använda den patenterade lösningen i sina egna produkter.

För mer information kontakta:

Christopher Hedvall, Styrelseordförande, Simplex Motion AB
Telefon +46 0735 07 26 16