Fastighetsägarna och Eneo skapar samarbetsavtal

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2016 16:04 CEST

Fastighetsägarna MittNord och Eneo Solutions har slutit ett avtal som ger medlemmar rabatt på konsultuppdrag inom solceller och geoenergi.

"En förutsättning för att nå framgång inom solceller och geoenergi är en genomarbetad strategi. Vårt konsulterbjudande hjälper kunderna att förstå de ekonomiska, juridiska och hållbarhetsmässiga sidorna av sådana här beslut. Samtidigt skapar vi grunden för en teknisk lösning, och knyter till slut samman detta med kundens marknadsföringsbehov", säger Wilhelm Löwenhielm, Eneos VD.

Fastighetsägarna MittNord representerar 3700 fastighetsägare som tillsammans äger och förvaltar 13000 fastigheter.

"Vi är stolta över förtroendet och ser fram mot att arbeta med den bredd av medlemmar som finns inom Fastighetsägarna. Det här är ett starkt tecken på att intresset för solceller och geoenergi ökar", säger Wilhelm.

Läs mer om samarbetet på Fastighetsägarnas MittNords sida.

Om Eneo

Eneo gör det enkelt för fastighetsägare att bli en del av revolutionen inom småskalig energi. Vi hjälper våra kunder med allt från att utveckla en strategi till att få lokal energiproduktion som en enkel tjänst. Eneo grundades 2013 och ägs av sina anställda samt två svenska investeringsbolag. Våra kunder är bland andra Nordic Choice-koncernen, Skanska, och Balder (ett av Sveriges största fastighetsbolag).