Från vänster: Isabella Katsimenis, projektledare för GreenS, tillsammans med Tina Persson, projektassistent. Båda från Energikontor Norr.

Engagerat rundabordssamtal om belysning och hållbar upphandling med referensgruppen i projektet GreenS

Energikontor Norr arrangerade den 18 oktober det sjätte rundabordssamtalet för referensgruppen i Horizon2020-projektet GreenS. Rundabordssamtalet handlade om belysning och höll till i Energikontor Norrs lokaler i Luleå. Mötet hölls mellan aktörer på nationell, regional och lokal nivå tillsammans med leverantörer, konsulter och branschorganisationen.

Under eftermiddagen visade leverantörer och konsulter i sina presentationer förslag på hur man bör tänka när man upphandlar hållbar belysning. Efter presentationerna samtalade gruppen om hur situationen ser ut för beställaren idag och vad som behövs i framtiden. Hela rundabordssamtalet spelades in i lärandesyfte och finns tillgängligt på Energikontor Norrs hemsida och inom kort också på projektplatsen greensproject.eu. Klicka här för att komma direkt till filmen. Inspelningen kommer att spridas vidare som en utbildningsresurs.

GreenS är ett Horizon2020 projekt för att öka andelen miljöanpassad offentlig upphandling. Energikontor Norr är en av 8 partnerländer som samverkar i projektet GreenS.