Energisystem lanserar MZ Mastbelysning 600-1 000W: Nu är det slutlekt!

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2016 13:05 CET

MZF 1 000W belyser uppläggningsyta, Malmö hamn CMP

Energisystem är stolta att lansera kraftigare tillskott till den populära MZ-serien. Armaturserien för industri och högmast sträckte sig tidigare upp till 400W. Med de nya armaturerna på 600, 800 och 1 000W finns möjlighet att ersätta den gamla urladdningstekniken oavsett effekt och montagehöjd.

Riktig mastbelysning för den professionella marknaden

MZ-serien har sedan lanseringen 2014 varit en populär belysningslösning för hamnar och industri som vill förbättra belysningen och samtidigt minska energi-, drift- och underhållskostnad. I och med lanseringen av dessa kraftfullare armaturer kan man i många fall minska armaturantalet, vilket innebär en större besparing.

Armaturernas fästen är anpassade för svensk maststandard och tillverkaren Zhihai har tagit hänsyn till synpunkter som Energisystem fått från kunder, installatörer och andra branschaktörer som exempelvis Scanmast.

11st MZP 1 000W installerade i 27m-deltamast i Oskarshamns Hamn

Kvalitetsarmaturer för proffsbruk med otroligt ljusflöde

De nya 1 000W-armaturerna ger ifrån sig hela 120 000 lumen, vilket överträffar ljusflödet hos en 2 000W metallhalogenstrålkastare.

Elektronikens femåriga funktionsgaranti borgar för fem problemfria år med kontinuerlig drift. Armaturhuset har hela 10 års garanti.

Mångsidig armatur

MZ serien har ett generöst tilltaget modellprogram. Från smal- till bredstrålande med 15-120° ljusspridning.

Armaturen levereras med rostfri, graderad montagebygel för montage i mastkrona eller balk men även vid montage på vägg eller räcke från fasad. Kedjemontaget används för pendlat montage från tak, balk eller lina.

Armaturerna i MZ serien ersätter konventionell teknik oavsett montagehöjd. Det innebär att man som kund kan tillgodoräkna sig energibesparing på de riktigt höga höjderna. Det finns också stora besparingar att göra när det gäller underhållet. Att slippa hyra in lift för att byta ljuskällor stup i kvarten är en post som många anläggningsägare ser fram emot att slippa.

MZF 600W lyser upp uppläggningsytor för kol i Oxelösunds hamn. Kol är inget vidare på att reflektera ljus vilket gör detta till en verklig utmaning. Det är dock en utmaning som MZ-serien klarar galant.

En säkrare arbetsplats

Bra belysning är en förutsättning för hög säkerhet på arbetsplatsen. Fördelarna med det vita ljuset hos MZ-serien är många:

• MZ-seriens vita ljus ger naturtrogen färgåtergivning och därmed bästa synförutsättningar. Ljuset ger möjlighet att i god tid upptäcka faror och därmed undvika tillbud.
  • Varningsfärger, spärrlinjer, skyltar m.m. framträder tydligare.
  • Det vita ljuset reflekterats i de reflexer som används i dagens arbetskläder (vilket gult ljus inte gör).
  • Synbarheten för teknisk utrustning som kameraövervakning förbättras avsevärt.

Om Energisystem

Energisystem AB har över tio års erfarenhet av energieffektiv belysning. Enhergisystem AB har den svenska generalagenturen för MZ-sortimentet liksom armaturtillverkaren Zhiais övriga sortiment.

Zhihai har 18 års erfarenhet av drivdons- och armaturtillverkning för industri. Produktionen är ISO-9001-certifierad.

Samtliga armaturer är e-nummersatta och säljs via elgrossist. Samtlig dokumentation är naturligtvis översatt till svenska i enighet med Elsäkerhetsverkets regler.

Energisystem erbjuder klimatsmarta belysningslösningar med garanterad avkastning. Vi hjälper Svenska hamnar och industrikunder att stärka sin miljöprofil och uppnå utsatta miljömål genom uppgradering till modern belysningsteknik. Den nya tekniken genererar stora besparingar genom halverad energiåtgång och nästintill obefintligt underhåll - En affärsidé som gör alla till vinnare, inte minst miljön.