Energisystems lösningar har sparat 246 miljoner kronor

Pressmeddelande  •  2010-01-28 16:05 CET

Trots en svikande konjunktur var 2009 ett bra år för Energisystem. Vi har ökat vår omsättning, anställt personal och levererat stora besparingar åt våra kunder.

Vid årsskiftet 2009/2010 hade våra energisparlösningar för belysning sparat 205 TWh (205 miljoner kWh), vilket med dagens elpris innebär att våra slutkunder sparat 246 miljoner kronor på att optimera sina belysningsanläggningar.

Energisystems filosofi är att spara energi, pengar och miljö. På miljöfronten har våra besparingar genererat minskade koldioxidutsläpp på 170 000 ton, vilket i sin tur motsvarar det årliga utsläppet från drygt 60 000 bilar.

Många tror att belysningen står för en liten del av elräkningen, men våra kunder kan vittna om en annan verklighet med stora besparingar och korta återbetalningstider. Som komplement till våra lösningar finns vårt unika finansieringsalternativ som erbjuder möjligheten att betala investeringen med besparingen direkt ur driftbudget.

Energisystem AB är ledande leverantör inom energibesparing för belysning.

fredrik.denninger@energisystem.se

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom