Polaris – Nu ännu bättre!

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2017 09:17 CEST

Allt fler får upp ögonen för succéarmaturen Polaris. För många har armaturen blivit det självklara valet för belysning av industri, magasin och lager.

Vi på Energisystem är därför stolta över att presentera följande uppgraderingar i Polaris-sortimentet:

Förlängt garantiåtagande upp till 10 år

Polaris har blivit en storsäljare. Såväl Energisystem som våra kunder är mycket nöjda med armaturen. Hittills har Energisystem inte haft ett enda garantiärende rörande Polaris. Därför gör vi nu Polaris funktionsgaranti mer generös:

Polaris har fem års funktionsgaranti där ni får en ny armatur om den skulle sluta fungera. Om detta skulle inträffa när Polaris är äldre än fem år får ni en ersättningsarmatur för halva priset. Detta gäller Polaris-armaturer yngre än 10 år. Detta gäller inte bara kommande beställningar. Vår tilltro till Polaris höga kvalitet gör att vi nu stolt kan meddela följande:

Det 10-åriga garantiåtagandet gäller samtliga Polaris-armaturer som Energisystem någonsin sålt!

Polaris = DALI

Energisystem eftersträvar ett enkelt och lättöverskådligt produktsortiment. Det uppskattas av kunder och gör lagerhållning enklare och mer kostnadseffektiv. Vi tar därför ett ytterligare steg i denna riktning och låter DALI ingå i samtliga Polaris-armaturer utan extra kostnad.

Polaris D-klassad – djuren överlyckliga

Polaris är nu godkänd enligt EN 60598-2-24. Det innebär att armaturen är D-klassad och fritt fram att använda i brandfarliga utrymmen, exempelvis djurstallar

Andra fördelar med Polaris:

• Revolutionerande prestanda: Ljusutbyte på 165 lumen/W
  • Europeisk, patenterad innovation. Europeisk ISO 14001-certifierad tillverkning
  • Kan användas i utrymmen med hög temperatur, har inbyggt överhettningsskydd
  • Smidigt montage – lägre installationskostnad
  • Polaris levereras med anslutningskabel försedd med snabbkoppling
  • Anslutningskabeln förses med förmonterad stickpropp vid önskemål
  • Polaris är förhållandevis lätt och har slimmat chassi för maximal frigångshöjd
  • Inbyggd mjukstart utan strömspikar
  • Inbyggd nödljusdrift 10% ljusnivå vid 175–275 VDC

Vi är ett kreditvärdigt företag enligt Bisnodes värderingssystem som baserar sig på en mängd olika beslutsregler. Denna uppgift är alltid aktuell, informationen uppdateras dagligen via Bisnodes databas.