enferno välkomnar Lennart Schütz!

Produktbolaget enferno förstärker sitt team med Lennart Schütz som har mångårig erfarenhet av system och processer för e-handel, och nu kommer axla rollen som Customer Success Manager med fokus på kundvård och proaktiv kundutveckling. Lennarts kompetens och förmåga är ett mycket välkommet tillskott i den expansiva fas enferno befinner sig i.

Välkommen till oss! Kan du berätta kort om vem du är och om din bakgrund?

– Jag är ekonom i grunden, men har alltid varit öppen för allt vilket har lett mig dit jag är idag. Resan hit har gått via inköpsverksamhet i företag som köpt och sålt IT-relaterade produkter, och efterhand har jag blivit mer och mer involverad i frågor och arbetsuppgifter som rör e-handel.

– De senaste sex åren har jag förvaltat system och processer på e-handelsföretaget Beautyplanet. Dessförinnan var jag verksam inom inköp, logistik och marknad på inWarehouse och Tech Data.

Vad blir ditt främsta fokus på enferno?

– Jag ska stärka relationen mellan enferno och våra befintliga kunder för att säkerställa att STORM, vår molnbaserade lösning för avancerad e-handel, används fullt ut. Jag vill öka kundernas förståelse för vår produkt och förtydliga hur ny funktionalitet som utvecklas i STORM kan hjälpa deras affär ytterligare. Men det handlar även om att öka enfernos förståelse för våra kunders behov och se till att vi möter dessa på bästa sätt. Jag är övertygad om att genom ökad ömsesidig förståelse ökar kundernas affärsvolymer, processer och arbetsflöden förbättras, och kunderna blir nöjdare med oss som leverantör.

– Eftersom jag själv har varit kund till enferno och dagligen använt STORM, har jag stor förståelse för andra kunder i samma situation och tror mig kunna bidra till en positiv utveckling. Dessutom är jag lösningsorienterad, och jag ger mig aldrig!

Vad tycker du om att jobba inom e-handelsbranschen?

– Min starkaste drivkraft är nyfikenhet och viljan att lära mig nya saker, och eftersom e-handelsbranschen är av en föränderlig natur passar den mig väldigt bra. Jag upplever att enferno länge har legat i framkant i utvecklingen av system för att driva e-handel, och det känns mycket roligt att bli en del av enferno-teamet.

Vad gillar du att göra på fritiden?

– Jag gillar att aktivera mig och idrottar regelbundet. För mig är det ett sätt att rensa hjärnan. Resor och matlagning ligger mig också varmt om hjärtat.

• Konsultverksamhet

• storm