Varumärket Stor & Liten relanseras som nätbutik med hjälp av enferno STORM

Leksaksaffären Stor & Liten har valt den svenska e-handelsplattformen enferno STORM som grund för den nya nätbutiken. Målet för det välkända varumärket har varit att bygga en ledande e-handelsbutik för kvalitetsleksaker på nätet. Nu öppnar butiken på www.storochliten.se.

- Vi valde enferno STORM eftersom vi behöver en stabil storskalig plattform för vår satsning, säger Sebastian Schröder, VD på Stor & Liten. Dessutom finns det bra lösningar i enferno STORM för att koppla systemet mot olika leverantörer. Det ökar våra möjligheter att ha ett brett utbud och ett long tail-sortiment av kvalitetsleksaker.

Redan i november 2011 öppnade Stor & Liten den första provisoriska e-handelsbutiken. Efter det har den stora nylanseringen med enferno STORM planerats.

- Leksaksbranschen är en av de kategorier som växer mest på nätet just nu, säger Michael Hallberg, senior partner på enferno. Genom att Stor & Liten har valt en helt igenom molnbaserad lösning kan man också ta hand om tillväxten smärtfritt. Molnet är ett bra sätt att växa eller klara av tillfälliga försäljningstoppar, som exempelvis julhandeln.

Partner för utvecklingen av systemet är Starmind som ansvarat för front end-programmering av nätbutiken. Stor & Liten är det första lanserade projektet där enferno STORM har integrerats med det open source-baserade CMS-et N2 via det öppna STORM API. Integrationen kommer att underlätta framtida projekt med N2, ett lättvikts-CMS, som kan användas som alternativ till exempelvis EPiServer.

Fakta om enfernos lösning för Stor & Liten

- Lösningen bygger på enferno STORM som integrerats med .net CMS-et N2.
- Utvecklingspartner för lösningen är Starmind.
- Stor & Liten är det första helt igenom molnbaserade projektet som bygger på enferno STORM.

Kontakta oss för mer information:

Michael Hallberg, senior partner, enferno
E-post: michael.hallberg@enferno.se

Sebastian Schröder, VD, Stor & Liten
E-post: sebastian@kidsplay.se

• Konsultverksamhet

• michael hallberg
  • e-commerce
  • samarbeten nätverk
  • stor & liten
  • enferno
  • leksaker

Om enferno
Bolaget grundades 2006 med fokus på att ta fram samt erbjuda marknaden en plattform för avancerad e-handel med hög grad av integration med kringliggande system. Bakom enferno står en grupp erfarna personer som framgångsrikt byggt upp ett antal större e-handelsföretag.

enfernos plattform STORM stödjer de mest komplexa kraven på produkt- och kampanjhantering för e-handel. STORM klarar också av av automatiserad prissättning och integration. STORM kan användas tillsammans med valfritt CMS och affärssystem.

Michael Hallberg

Senior Partner, Marknads- och försäljningschef Marknad & Försäljning 070-547 56 97