East Capital får nya affärsmöjligheter med QlikView

East Capitals utmaning var att integrera många olika databaser och på ett snabbt sätt få ut korrekt data. Numera integreras CRM-systemet (kundinformation), tradingsystem (information om vilka transaktioner som utförs för olika fonder), olika back-office system för fondadministration samt finans- och budgeteringssystem i QlikView.

Från att tidigare behövt hämta information från minst tio olika databaser hämtar de nu endast från QlikView. Tidsvinsterna är stora – från 3 veckor ner till 10 minuter. East Capital har även förbättrat kundservicen genom att kunna svara snabbare på frågor som rör kundens investeringar och på så vis skapa skräddarsydda erbjudanden baserat på kundens behov.

East Capital har varit kund till Framsteg sedan 2009. Läs mer om vad Karl Rausing, BI Solutions Architect och Christopher Williams, Business Intelligence Leader säger i det kundcase som har tagits fram av QlikTech. East Capital kommer även att vara talare på Business Discovery World Tour. Glöm inte att anmäla dig till Business Discovery World Tour.

Ladda ner kundcase (PDF)

• east capital