Henrik Norell blir HR-chef för Enfo

Henrik Norell (f. 1972) har utnämnts till HR-chef och medlem av ledningsgruppen vid Enfo med Stockholm som placeringsort.

Han rapporterar till Enfos vd Arto Herranen. Norell har verkat som tillförordnad HR-chef sedan januari 2017. Tidigare har han arbetat med varierande HR-uppgifter vid bl.a. CBRE Sweden och NASDAQ OMX.

”Jag anser att HR har en viktig roll att spela när det gäller att bygga ett värdebaserat ledarskap som stöttar och frigör den fulla potentialen hos varje enskild individ. Vi måste kontinuerligt erbjuda utmaningar och utvecklingsmöjligheter för att behålla vårt starka varumärke hos nuvarande och framtida medarbetare”, säger Henrik Norell.

”Affärsdriven HR är en kritisk framgångsfaktor för ett kompetensbaserat företag som Enfo. Henrik har en utmärkt meritlista över HR-befattningar i Norden, och jag är verkligen glad över att ha honom ombord”, säger Arto Herranen.

Nuvarande HR-chef Malin Ung lämnar bolaget i juni 2017. Ung har arbetat på Enfo sedan 2014.

Mer information:

Arto Herranen, CEO, Enfo Oyj, tel. +358 44 719 3000, arto.herranen@enfo.fi

Henrik Norell, Senior Vice President, Human Resources, Enfo Oyj, tel. +46 70 853 22 83, henrik.norell@enfo.se

• enfogroup
  • hr
  • enfo

Enfo – Enklare, smidigare, smartare affärer i den Digitala dimensionen

Enfo är ett nordiskt IT-företag som erbjuder lösningar för affärsverksamheter och finansiella processer samt förvaltning av IT-tjänster. Vi brinner för att hjälpa våra kunder i den Digitala Dimensionen – vi skapar innovativa digitala lösningar som utvecklar, förnyar och förbättrar kundernas affärer. Enfo består av 1 000 nischade experter som finns i Finland och Sverige. Omsättning MEUR 128 (2016). Lär känna oss på enfogroup.com.

För mer information om Enfo, följ oss på: