Toppresultat i Framstegs medarbetarundersökning

På Framsteg är vi måna om att hålla hög kvalitet och vi arbetar ständigt med att utveckla och förbättra oss själva. Vi genomför varje år en medarbetarundersökning för att stämma av att vi är på rätt väg.  I år har vi lyckats toppa oss själva och enligt medarbetsundersökningen 2013 nådde vi ett genomsnitt på otroliga 4,98 på en 6-gradig skala.

Enligt Mats-Ola Carlsson på Svensk Företagsbesiktning som genomför undersökningen är resultatet extremt bra och det ligger långt över snittet för företag i Framstegs storlek.

- Resultatet är bland det absolut högsta vi sett i våra undersökningar. Det som är utmärkande inom Framsteg är den ömsesidiga respekten för varandra inom företaget och det starka förtroendet för företagets ledning. Detta är områden som har starkt positiv påverkan på klimatet i företaget som är mycket gott. Resultatet visar att Framsteg har väldigt engagerade medarbetare som verkligen trivs i sina jobb och som är stolta över att jobba på Framsteg. Företaget har med resultat från tidigare undersökningar utvecklat företaget till att idag inte ha ett enda svagt område enligt vår undersökning vilket är mycket starkt och näst intill unikt, säger Mats-Ola Carlsson, VD på Svensk Företagsbesiktning.

Mats Eliasson är VD på Framsteg och mycket glad över det fina resultatet.

- Detta är viktigt för oss som bolag, eftersom det är en del av vår vision att vara det mest attraktiva bolaget för medarbetare. Vi har hela tiden arbetat hårt med att utveckla "Framstegsandan" och tycker att vi lyckats bra med det. Därför är det ju extra roligt att få detta fantastiska kvitto på det arbete vi lägger ner, säger Mats. - Viktigt har varit också att verkligen använda undersökningen för att hela tiden bli bättre. Även här har vi lyckats väldigt bra eftersom vi hela tiden förstärkt de områden som vi haft störst förbättringspotential inom. Det gamla talesättet inom idrotten gäller fortfarande " Ingen spelare är sämre än den bäste, i ett väl fungerande team", avslutar Mats Eliasson, VD på Framsteg.

Ett snitt på 3,6 anses vara ett godkänt resultat som inte behöver åtgärdas. Trots det arbetar Framsteg kontinuerligt med förbättringar. Redan 2010 hade vi ett starkt resultat, 4,57. 2011 hade vi höjt oss till 4,66 och 2012 till 4,68. I år har vi återigen lyckats överträffa oss själva och fått ett genomsnitt på otroliga 4,98 med en svarsfrekvens på 98%.  - See more at: http://www.framsteg.com/nyheterstart/365-toppresultat-i-framstegs-medarbetarundersoekning#sthash.CF05tpfu.dpuf

• Anställningsfrågor, kollektivavtal

• personalpolitik
  • medarbetarundersökning
  • bästa arbetsplats
  • förtroende
  • nytt jobb
  • trivsel på arbetet
  • maximo
  • konsult
  • framsteg ab
  • qlikview

Vi på Framsteg är experter på beslutsstöd och underhåll. Vi skräddarsyr helhetslösningar utifrån kundens behov – från förstudie och utveckling till implementering och förvaltning. Framsteg har sedan år 2000 hjälpt företag att fatta bättre och snabbare beslut tack vare mer välgrundade beslutsunderlag. Vi ser till att data och information omvandlas till användbar kunskap som ger företaget konkurrensfördelar. Därav vår slogan ”Framsteg – för bättre beslut”.

Framsteg är partner med IBM och QlikTech, och vi har implementerat produkterna QlikView och Maximo till hundratals företag och organisationer i Norden. Bland referenskunderna finns merparten inom bank & finans, service & industri samt offentlig sektor. Exempel på referenskunder är Handelsbanken, VW Finans, Sveriges Kommuner & Landsting, Åklagarmyndigheten, Vattenfall och Coor Service Management. Framsteg är en av de största licensåterförsäljarna av QlikView i Norden.

Vi har blivit nominerade till Gasellföretag tre år på rad vilket är unikt. Våra kunder har stort förtroende för oss och vår årliga kundundersökning visar att 95% skulle välja Framsteg i sitt nästa projekt. 100 % av våra kunder kan rekommendera Framsteg till andra organisationer som står inför att investera i beslutsstöd, underhåll och verksamhetsutveckling.

Framsteg består av 50 talangfulla och motiverade medarbetare och har kontor i Stockholm, Göteborg och Helsingborg, samt ett representationskontor i Oslo. Våra medarbetare trivs på Framsteg vilket vår årliga medarbetarundersökning visar; vi Framstegare lyssnar på varandras idéer och förslag, delar med oss av våra kunskaper och har intressanta och utvecklande arbetsuppgifter.