Pressmeddelande -

Eco Wallpaper lanserar filmserie med toppbloggare - Frida från Trendenser och Pella från Stilinspiration inspirerar i nya filmer

I dag, den 7 mars, lanserar Eco Wallpaper sin första film av tre i serien Inred med känsla. Filmerna är ett samarbete med två av Sveriges största inredningsbloggare och visas bland annat på Hemnet.

- Filmerna syftar till att visa hur tapet ger känsla och värme till ett hem. Tillsammans med inredningsbloggarna Frida Ramstedt och Pella Hedeby ville vi visa hur enkelt det är att förändra hemma genom att tapetsera, berättar Claudia Nilsson, ansvarig för varumärkeskommunikation för Eco Wallpaper.

Serien Inred med känsla är ett samarbete på uppdrag av Eco Wallpaper med inredningsbloggarna Frida Ramstedt och Pella Hedeby, reklambyrån Valentin & Byhr och portalen Hemnet. Tillsammans har de skapat tre filmer som inspirerar till att förändra känslan hemma med tapet.
- Jag är ingen händig typ och blev uppriktigt förvånad över hur enkelt det var att tapetsera själv. Det här samarbetet har definitivt gett mig mersmak för att jobba med easy-up-tapeter både i kommande inredningsuppdrag men också i mitt eget hem, berättar Frida Ramstedt som nyligen utsågs till Årets inredningsbloggare av Elle Decoration.

Hundratals familjer hörde av sig när Frida Ramstedt och Pella Hedeby efterlyste familjer som ville bjuda hem bloggarna till sina hem och låta dem göra om med tapet och ny inredning. I den första filmen i serien gör bloggarna om och inreder ett barnrum. I nästkommande filmer inreder de ett sovrum och ett matrum.

- Jag blev väldigt smickrad över frågan om ett samarbete med Eco Wallpaper. Jag har jobbat nästan uteslutande med målade väggar innan så det har varit oerhört kul och givande att prata om tapeternas inneboende egenskaper och sedan se med egna ögon hur mycket struktur och taktila uttryck gör för rumsupplevelsen. Att bokstavligen få hjälpa till att sprida tapetkänsla i hemmen var en riktig kick och jag kommer definitivt jobba mer med tapet i mina kommande inredningsprojekt framöver, berättar Pella Hedeby.

Inspirationsfilmerna är en del av Eco Wallpapers kampanj Som färg fast med känsla där även Instagramtävlingen #tapetkänsla är en stor del. Filmerna ligger på Hemnet, på Frida Ramstedts och Pella Hedebys bloggar samt i Eco Wallpapers egna kanaler som på eco.se, Facebook-sida, Instagram och Youtube.
- Att skapa filmer ger oss en fantastisk möjlighet att visa på hur mycket tapet kan förändra och höja känslan i ett rum. I dessa filmer använde vi tapeter ur vår senaste kollektion Crayon som är enfärgade tapeter med struktur och en lager på lager-känsla som skapar ett spännande spel med ljus och färg som man aldrig kan få med målade väggar, berättar Claudia Nilsson.

- För mig är det viktigt att bara inleda samarbeten med företag som delar mina värderingar och Eco Wallpaper är både miljöcertifierade och gör närproducerade tapeter från ett av världens miljövänligaste skogsbruk, utan kalhyggen och med omsorgsfull återplantering av uttagen skog. Det gör att jag kan stå för det här till 100%, avslutar Frida Ramstedt.

Högupplösta bilder kan laddas ner från bildbanken på www.eco.se Användarnamn: ecobtpress Lösenord: ecobtpress

För ytterligare information eller prover av tapeter till fotografering är du välkommen att kontakta: Claudia Nilsson, tel: +46 (0) 70 787 68 00 eller epost: claudia.nilsson@wallvision.se.