Naturfotograf Jarl von Scheele till Ängelholms stadsbibliotek

Pressmeddelande   •   Mar 30, 2015 14:13 CEST

Torsdag 9 april gästar naturfotograf Jarl von Scheele Ängelholms stadsbiblioteks hörsal med sitt fotoföredrag När det våras.

Jarl von Scheele har fotograferat fåglar sedan 1971 och ägnar sig sedan pensionen åt fotografering på heltid. Under torsdagkvällen i april delar han med sig av bilder och berättelser med härligt vårtema, under det föredrag han själv beskriver som:

en skön resa genom en alltid lika efterlängtad som nyckfull årstid. Dock med ett välbekant och återkommande mönster: vintern släpper sitt grepp, bäckarna börjar porla och markernas örter spira. Tidigt börjar fåglarna sjunga och med glädje hälsar vi våra flyttfåglar välkomna tillbaka till sina hemmamarker. Och det mesta kan vi uppleva i vår närmiljö hemmavid, där också de flesta av bilderna är tagna.

Tid: Tors 9 april kl. 19.00

Plats: Hörsalen, Stadsbiblioteket 2 vån

Entré: 50 kr, under 18 år 25 kr

Arr: Ängelholms bibliotek