Pressvisning av ny utställning på Galleri Moment

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2016 10:54 CET

Namnet på utställningen ”Parabeln om två djur”, bygger på Peter Wallströms beskrivning:

Tanken är att placera noshörningen och elefanten i främmande miljöer som att någon föreställer sig djuren och deras miljö efter deras utrotning, eller som museala uppbyggda scenerier som många gånger måste revideras när nya rön och information tillhandahålls. Dürer gjorde ett grafiskt blad av en noshörning efter hörsägen. Det är upprinnelsen till denna utställning.

Peter Wallström har medverkat i ett flertal separatutställningar bland annat Krognoshuset, Lund (2013), Malmö Nordic (2013), Galleri Rostrum, Malmö (2010), Wuthering Heigths, Malmö (2013), Courthouse Art Center, Irland (2006), Skånes Konstförening, Malmö (2013).

Varmt välkommen  på pressvisning torsdag den 11 februari kl 14:00.

Utställningen pågår 13 februari - 5 mars 2016.

Nina Wenedikter
Konstpedagog och verksamhetsansvarig
galleri.moment@engelholm.se

Ängelholms kommun är belägen i Skånes vackraste del kring Skälderviken. Kommunen har 40 000 invånare och människor lockas hit av natur, kultur, god service, trygghet och en stor framtidsoptimism. Ängelholm har ett brett näringsliv och ett mycket gott företagsklimat. Såväl den kommersiella som offentliga servicenivån är hög och kommunen ingår i en synnerligen dynamisk region i nordvästra Skåne. Ängelholm är platsen för dig! www.engelholm.se