Eniro tar samlat grepp om mediesälj

Nyhet  •  2012-03-19 09:00 CET

Eniro samlar försäljningen för Google Adwords, sponsrade länkar och Scandinavian Ad Networks i en gemensam organisation under namnet Kvasir Media.

-       Medieprodukter är ett växande område och för att öka fokus ytterligare samlar vi all kompetens i en enhet. Det skapar synergier och ger våra annonsörer ett heltäckande erbjudande och ökad konkurrenskraft i digitala medier, säger Mattias Wedar VD Eniro Sverige.

Alla medieprodukter inom Eniro säljs nu under namnet Kvasir Media vilket omfattar sökannonsering och sökordsoptimering, mobil marknadsföring, displayannonsering, hemsidor och videoproduktion.

För mer information kontakta:

Christina Sjölund, pressansvarig tel:  072-240 29 30

Om Eniro

Eniro är Nordens största sökföretag. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning. Bättre sökbarhet leder till bättre affärer.

Eniro har 3 600 anställda i Norden och Polen samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Under 2011 uppgick intäkterna till 4 323 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 991 MSEK. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom