Eniros populära app På sjön finns nu för Android

Nyhet  •  2012-06-07 09:00 CEST

På appens sjökort kan du med hjälp av kompassen och GPSen i din Androidtelefon snabbt se var restauranger, varv, gästhamnar med mera finns i förhållande till där du befinner dig.
I appen finns även snabbuppringning till Sjöräddning för allvarliga nödsituationer samt till 118 118 om du behöver svar på andra frågor.

-       Många njuter av sjön på sommaren och när vi nu finns i iPhone, iPad och i Android kommer de flesta att ha tillgång till Eniro På sjön. Vi jobbar hela tiden för att skapa nya relevanta mobila lösningar som möter konsumenternas behov. Med Eniro På sjön kan man enkelt söka efter restauranger, hamnar eller butiker direkt i sjökorten, allt är samlat på ett ställe, säger Mattias Wedar, VD Eniro Sverige.

Alla basfunktioner finns samlade i menyraden och inkluderar:

- söka på förinställda val som

Naturhamnar

Gästhamnar

Bränsle

Mataffär

Logi

Varv

Restaurang

Frisök på platser

Snabbknappar på sjöräddningen och 118118

Eniro På sjön täcker hela den svenska kusten samt Gotland, Öland, Vänern, Vättern, Mälaren och Hjälmaren. Appen är gratis och finns för nedladdning i Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eniro.nauticalar#?t=W251bGwsMSwxLDIxMiwiY29tLmVuaXJvLm5hdXRpY2FsYXIiXQ..

Eniro På sjön finns sedan tidigare för iPhone och för iPad.

För mer information kontakta:

Christina Sjölund, pressansvarig tel:  072-240 29 30

Om Eniro

Eniro är Nordens största sökföretag. Genom att använda Eniros tjänster kan både företag och konsumenter på ett enkelt sätt hitta de försäljningsställen som har de produkter och tjänster man är intresserad av. Oavsett om kanalen är internet, katalog eller mobil. Annonsörer kan aktivt marknadsföra sig till köpbenägna konsumenter och företag och därmed få nya kunder och ökad försäljning. Bättre sökbarhet leder till bättre affärer.

Eniro har 3 600 anställda i Norden och Polen samt är noterat på Nasdaq OMX Stockholm sedan år 2000. Under 2011 uppgick intäkterna till 4 323 MSEK, med ett resultat före avskrivningar (EBITDA) på 991 MSEK. Huvudkontoret finns i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com

Kommentarer (1)

Hittar inte satellitbild i min gGalaxy S2