​2XU inleder samarbete med dressyrryttaren Jeanna Högberg

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2016 09:30 CET

2XU har inlett samarbete med dressyrryttaren Jeanna Högberg. 2XU grundades och har sitt säte i Melbourne, Australien med filosofin att skapa produkter som förbättrar prestationer. 2XU arbetar med material och teknik som tar dig längre än vad du trodde var möjligt. 2XU har snabbt etablerat sig som det mest tekniskt utvecklade sportmärket i världen. Använt av mängder av världsmästare, rekommenderat av sportinstitut över hela världen och älskat av professionella idrottare inom alla olika idrotter. 2XU förstår vad som krävs för att vara bäst. Utvecklat av idrottare för idrottare.

- Ridsporten är en av Sveriges största och snabbast växande sporter, vi på 2XU vill bidra till utvecklingen av Svensk ridsport. Vi vill även stötta ryttarna i deras utveckling både på hästryggen och i de viktiga fysiska förberedelser som krävs för att kunna prestera sitt yttersta i tävlingssammanhang, säger Timo Airikka, VD för Enjoy Sport Sverige AB, distributör av 2XU i Sverige.

Jeanna Högberg är en av Sveriges bästa dressyrryttare och ingick 2014 i svenska landslaget i VM i Normandie.

- Jag är jätteglad för det här samarbetet, 2XU passar min livsstil utmärkt eftersom jag även tränar mycket vid sidan av ridningen. Funktionströjorna är väldigt bra att rida i då de med hjälp av kompression underlättar att bibehålla hållningen när musklerna är trötta, säger Jeanna Högberg.

Jeanna har otaliga SM och mästerskapsmedaljer från ungdomsår upp till senior däribland fem SM-guld, senast individuellt SM-silver 2014 och lag SM-guld 2015. Hon har fem gånger deltagit i unghäst-VM. Därtill flertal vinster i svenska unghästchampionat.

2XU vill önska Jeanna lycka till inför kommande utmaningar.

Enjoy Sport Sverige är ett av sportbranschens snabbast växande företag inom tekniska sportplagg. Mest känt för försäljning av 2XU kompressionskläder, våtdräkter, triathlon-, löpnings- och cykelkläder. Alla kläder är träningskläder av mycket hög teknisk kvalitet. 2XU:s kompressionskläder betraktas globalt sett som "State of the Art" inom kompression, alltså det bästa du kan få tag på. Kompressionstyget är tillverkat av kvalitetsmaterialet PWX med medicinskt, graderat tryck som ger ökad blodcirkulation, mindre muskelvibration, som båda leder till mindre stel muskulatur, ökad uthållighet, snabbare återhämtning och förebyggande av skador. Plaggen är avsedda för alla grupper av människor före, under och efter träning. Oavsett om de tränar lite eller mycket. Enjoy Sport Sverige har etablerats och drivs av engagerade, professionella och kundorienterade personer, med bakgrund från den svenska topp- och breddidrotten. Kontakta oss gärna på info@enjoysport.se.