Längdskidåkarna Calle Halfvarsson och Jennie Öberg nya 2XU ambassadörer

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2014 09:00 CEST

Team 2XU har fått två nya medlemmar, nämligen längdskidåkarna Calle Halfvarsson och Jennie Öberg. Calle slog igenom säsongen 2012/2013 med flera topp placeringar. Han har deltagit i världscupen och haft stora framgångar under den senaste säsongen, bland annat vann han etapploppet i sprint fristil i Tour de Ski i Oberhof och var totalt 5:e i världscupen. Han har även JVM-guld i sprint från 2008 och i VM 2013 i Val di femme tog han silver i stafetten på 4x10km.

Calle siktar nu stenhårt på kommande VM som arrangeras i hans hemstad i Falun 2015. Han har en klar målsättning och det är att ta medalj.
-  Minst en medalj och blir det fler är det en bonus och blir det guld är det superbonus. 2XU känns perfekta för den hårda träningen inför vinterns skid-VM. Det känns att kläderna håller en hög kvalitet och passformen är suverän. Jag använder dem både under träning och för återhämtning, kommenterar Calle.

Jennie Öberg är en längdåkare som gjort stora framsteg och har två brons i U23-VM i sprint, SM-guld i teamsprint 2013, SM-silver i klassisk sprint 2013, SM-brons 30km skate 2013, 9:a i WC skatesprint i Liberec 2013, 7:a i världscupen Nove Mesto skatesprint år 2014 samt första plats i Skandinaviska cupen i skatesprint 2014. Även Jennie siktar på VM 2015 och vinterns första målsättning är att skida sig en plats i VM-truppen innan det är dags för hemma-VM i februari.
-  Jag tycker att det är kul att få träna i kläder från 2XU som gör att man känner sig både snabb och stark, dessutom är de så snygga att man får komplimanger för dem, kommenterar Jennie.

2XU önskar all lycka till Calle och Jennie inför säsongen 2014/2015 och hälsar dem välkomna till Team 2XU.

Enjoy Sport Sverige är ett av sportbranschens snabbast växande företag inom tekniska sportplagg. Mest känt för försäljning av 2XU kompressionskläder, våtdräkter, triathlon-, löpnings- och cykelkläder. Alla kläder är träningskläder av mycket hög teknisk kvalitet. 2XU:s kompressionskläder betraktas globalt sett som "State of the Art" inom kompression, alltså det bästa du kan få tag på. Kompressionstyget är tillverkat av kvalitetsmaterialet PWX med medicinskt, graderat tryck som ger ökad blodcirkulation, mindre muskelvibration, som båda leder till mindre stel muskulatur, ökad uthållighet, snabbare återhämtning och förebyggande av skador. Plaggen är avsedda för alla grupper av människor före, under och efter träning. Oavsett om de tränar lite eller mycket. Enjoy Sport Sverige har etablerats och drivs av engagerade, professionella och kundorienterade personer, med bakgrund från den svenska topp- och breddidrotten. Kontakta oss gärna på info@enjoysport.se.