Mixi Print AB - 35-åringen som presterar på topp under press.

Mixi Print AB är ett arkoffset-tryckeri som redan från början fokuserat på kvalitet och service. I år är det 35 år sedan Sven-Eric Johansson startade tryckeriet i Olofströms gamla smedja - nu ett av landets modernaste tryckerier med 17 anställda, produktion i tvåskift och kontor också i Kristianstad.

- Vi gör regelbundna investeringar i ny teknik och förra hösten storsatsade vi på en tryckpress som gett oss möjlighet att öka både kapacitet och omsättning. Vi har också byggt ett nytt LogistikCenter som stod klart i oktober 2017.

Det är tryckpressarna som förbrukar mest energi inom verksamheten, ungefär två tredjedelar. Att köpa klimatklokt är en självklarhet för Mixi Print, inte minst eftersom många av de trycksaker man producerar är Svanenmärkta. Lika självklart är det att elen kommer från Enkla Elbolaget. De har varit kund ända sedan Hydro-tiden, 1997.
- Vi uppskattar enkelheten och att ha en lokal kontakt. Vi har ju en lång historia tillsammans, även om vi sedan ganska nyligen har en ny kontaktperson. Det känns helt rätt.

Läs mer om Mixi Print här.