ENKLA ELBOLAGET HJÄRTA SWEDEN ROCK.

För 21:e året i rad arrangeras Skandinaviens största rockfestival Sweden Rock. I år blir det Enkla Elbolaget som ser till att Sweden Rock rockar den 6-9 juni.  Elbolaget och SRF signerade idag samarbetsavtalet.

-      Enkla Elbolaget har levererat el till festivalområdet sedan 1998, förutom 2011. Redan förra året jobbade vi för att gå in i ett djupare samarbete med Sweden Rock. I år lyckades vi, säger Petra Isacson Kommunikationschef på Enkla Elbolaget. Sweden Rock har besökare från alla delar av Sverige och vi en nationell kundstock. Genom sponsringen når vi ut brett, ökar på kännedomen och stärker vårt varumärke, fortsätter Petra.

-      Leverans av el är som alla förstår en helt vital del av festivalen och från Sweden Rock Festivals AB:s sida ser vi mycket positivt på vårt nya samarbete med Enkla Elbolaget AB, säger Mats Natvig VD för Sweden Rock Festival AB, då vi båda representerar verksamhet med god lokal förankring i regionen.

Affären innefattar att Enkla Elbolaget kommer att leverera el till festivalområdet, SRF:s kontorslokal i Sölvesborg samt SRF:s två fastigheter i Norjeboke.

-      Genom vårt samarbete skapar vi mervärden för våra kunder. Vi är övertygade om att samarbetet kommer att vara till gagn för bådas parters respektive verksamheter och ser framemot ett spännande och kreativt samarbete, avslutar Mats Natvig, VD Sweden Rock.

Under festivaldagarna kommer Enkla Elbolaget vara på plats. Stationer för laddning av mobiltelefoner blir en service som elbolaget kommer att bjuda besökarna på. Men redan idag, 1 mars, finns elbolaget på Sweden Rocks hemsida med banner. En kampanjsida i Sweden Rocks anda är också framtagen med erbjudande om ”Mer dist för pengarna!”, www.enklaelbolaget.se/SRF

Petra Isacson, Kommunikationschef Enkla Elbolaget
Mail: petra.isacson@enklaelbolaget.se

Mats Natvig, VD Sweden Rock
Mobil: 0768- 19 03 10
Mail: mats@swedenrock.com

• sweden rock festival
  • sweden rock

Enkla Elbolaget (fd. Hydro Energi) har sitt huvudkontor i Karlshamn. Enkla Elbolaget är tillsammans med ägaren Dala Kraft Sveriges sjunde största elhandelsföretag. Enkla Elbolaget omsätter cirka 665 miljoner kronor och levererar 1,1 Twh per år till cirka 60 000 kunder. Enkla Elbolaget står för enkelhet och krångelfri el. Läs mer på www.enklaelbolaget.se

Sweden Rock Festival firade 2011 tjugoårsjubileum och är Skandinaviens största hårda rockfestival med ca 32 000 besökare per dag, festivalen äger årligen rum två veckor innan midsommar i Norjeboke i Blekinge.