Enkla Elbolaget och Vardia Försäkring i unikt samarbete

Enkla Elbolaget, Sveriges modernaste elhandelsföretag, har idag tecknat ett treårigt  samarbetsavtal med Vardia Försäkring. Avtalet omfattar skräddarsydda försäkringar för bil och boende till företagets kunder. Vardias egna kunder får även möjlighet att teckna mycket förmånliga elavtal hos Enkla Elbolaget.

Enkla Elbolaget hette tidigare Hydro Energi. Med lång erfarenhet i branschen tog Enkla Elbolaget 2008 positionen som det enkla elbolaget och har sedan dess fokuserat på att göra det enklare att vara elkund.

”Vi är mycket glada över detta avtal. Enkla Elbolaget är liksom vi en framgångsrik utmanare i sin bransch. Vi är övertygade om att framtidens försäkringssamarbeten måste utgå från kundens villkor och försäkringarna ska erbjudas där kunden befinner sig. Genom samarbetet med Enkla Elbolaget träffar vi våra kunder på en helt ny arena, när de köper el”, säger Andreas Önstorp, VD i Vardia Försäkring.

”Vi har bestämt oss för att förenkla livet för våra kunder. Genom samarbetet med Vardia blir vi först ut med att erbjuda våra elkunder ett mervärde i form av enkla försäkringar som stärker vårt totalerbjudande. Vardia är helt rätt samarbetspartner för oss eftersom de kan skräddarsy unika och prisvärda försäkringar till våra kunder och även tillgodose våra höga krav på enkelhet och flexibilitet”, säger Kenneth Johansson, VD, Enkla Elbolaget.

Försäkringarna lanseras till Enkla Elbolagets kunder under Q1 2013.

För mer information:
Andreas Önstorp, VD, Vardia Försäkring AB