Enkla Elbolaget öppnar Göteborgskontor

Enkla Elbolaget satsar på att förenkla för elkunder på både privat- och företagssidan. Strategin har visat sig vara framgångsrik och nu öppnar elleverantören ett nytt kontor i Göteborg för sina företagskunder. Dessutom lanserar företaget en ny hemsida och reklamkampanj för eltrötta.

Enkla Elbolaget har sedan 2008 tagit rollen som det enkla alternativet i en krånglig elbransch. Företaget har kunder över hela landet och lockar till sig ett växande antal på både företags- och privatkundssidan.

- Vi är väldigt glada att vi fått in så många nya kunder på västkusten. Därför har vi bestämt oss för att öppna ett kontor med ny distriktschef och säljare. På så vis kommer vi närmare våra Göteborgskunder så att vi kan ge dem bättre service.

Ny hemsida för eltrötta
På den svenska elmarknaden finns det över 6000 elavtal från fler än 120 olika elbolag att välja mellan. Enkla Elbolaget lanserar nu en ny hemsida och nytt elavtal som ska locka konsumenter som är trötta på en förvirrande elmarknad.

- Att välja el är helt enkelt för krångligt. Det är svårt för kunden att få ett kvitto på att valet är smart. Med vår nya enkla och logiska hemsida och nya avtalsform, vill vi visa att det finns ett enklare alternativ. Enkla Elbolaget har bara ett elavtal på hemsidan och fokuserar på att göra det till det enklaste och klokaste på marknaden, säger Kenneth Johansson, VD på Enkla Elbolaget.

Den nya hemsidan är framtagen i samarbete med Kommunikationsbyrån First Flight och webbyrån Milou.

Kenneth Johansson, VD
Mobil: 0708 - 45 15 82

• göteborg
  • klimatvänlig