Ny styrelseordförande i Enzymatica

Pressmeddelande   •   Sep 11, 2014 10:09 CEST

Med anledning av att Christian W Jansson har tillträtt som tillförordnad VD i Enzymatica meddelar bolaget att han samtidigt har frånträtt uppdraget som styrelseordförande. Styrelseledamot Fredrik Lindberg har utsetts till ny styrelseordförande i Enzymatica.

Fredrik Lindberg, ledamot i Enzymaticas styrelse sedan 2012, är Chief Scientific Officer och medgrundare i BoneSupport AB. Fredrik är legitimerad läkare och har lång erfarenhet från den medicintekniska industrin samt tillväxtbolag med internationell verksamhet.

För mer information, vänligen kontakta:
Christian W Jansson, tf VD Enzymatica AB
Telefon: 0706-37 12 58. E-post: ir@enzymatica.se

Tina Dackemark Lawesson, Senior Communications Officer Enzymatica AB
Telefon: 046-286 31 00. E-post: tina.lawesson@enzymatica.se

Enzymatica AB (publ) är ett bioteknikbolag med fokus på utveckling och försäljning av produkter baserade på ett köldanpassat enzym från djuphavstorsk. Utvecklingsarbete omfattar medicintekniska produkter inom övre luftvägsinfektioner och oral hälsa, samt veterinärprodukter inom oral hälsa och dermatologi. Den medicintekniska portföljen omfattar ColdZyme® Munspray mot förkylning. Bolaget har huvudkontor i Lund och är listat på Aktietorget. För mer information, besök www.enzymatica.se.

Kommentarer (0)