Allvarlig arbetsplatsolycka på värmeverk i Vallentuna

Pressmeddelande  •  2012-06-20 08:00 CEST

En allvarlig arbetsplatsolycka inträffade på onsdagen (20/6) vid 11-tiden på E.ONs värmeverk, Okvista,  i Vallentuna. Olyckan inträffade i samband med ett underhållsarbete då en ventil gick sönder och en medarbetare fick varmt vatten över sig. Medarbetaren, en 33-årig man, är brännskadad och förd till sjukhus.

Händelsen har anmälts till Arbetsmiljöverket och kommer också att utredas av E.ON.

UPPDATERAT: Enligt uppgifter från Presstjänsten på Karolinska sjukhuset, bedöms brännskadorna som lindriga, Därmed har medarbetaren kunnat flyttas till brännskadeavdelningen på Linköpings Universitetssjukhus.

E.ON Sverige ingår i den internationella E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag. E.ON har cirka 4 000 medarbetare i Norden och omsatte under 2011 cirka 41 miljarder kronor. Som energibolag vill vi bidra till att bygga det hållbara samhället. E.ON investerar 58 miljarder i Norden mellan 2006 och 2013.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom