Cirka 2 000 strömlösa - E.ON öppnar två nya informationskontor

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2013 07:18 CET

Under det senaste dygnet har E.ON reducerat antalet strömlösa kunder i det stormdrabbade området i mellersta Norrland, från cirka 5 000 söndag morgon till 2 000 måndag morgon. Prognosen är att de allra flesta kunderna ska ha sin ström åter i början av denna vecka.

Merparten av de strömlösa efter stormen Ivar finns i Västernorrlands län, och fortfarande är det kuststräckan mellan Sundsvall och Hudiksvall som är värst drabbat. Strömlösa kunder är dock utspridda över ett stort område.

- Röjnings- och lagningsarbetet tar tid eftersom vårt elnät har fått mycket stora skador av fallande träd, säger Mattias Hennius, presschef på E.ON och tillägger att E.ON nu öppnat ytterligare två informationskontor. Allt med mål och syfte att stötta de fortfarande strömlösa kunderna.

De två kontoren ligger i:

- Njurunda på biblioteket Opalen i Kvisselby centrum. Öppet måndag kl. 11-20.
- Matfors på Matfors bibliotek. Öppet måndag kl. 11-20.

I Bergsjö på Bergsjögården, Näringslivskontorets lokaler, håller vi på måndag öppet mellan klockan 08-20.

Kontoret i Kramfors stängdes kl. 16 i går söndag för att flytta resurser till de nya kontoren.

Kontoren håller öppet så länge det finns ett behov från våra kunder. På kontoren erbjuder vår personal den senaste informationen om det lokala störningsläget. Vi kommer också att bistå med bland annat filtar, ficklampor och stearinljus som vi hoppas kan underlätta för kunder som fortfarande har strömavbrott.

- Jag lider med de fortfarande strömlösa, men samtidigt ger vårt arbete resultat och trots skador i nivå med stormen Dagmar håller vi målet att varje dag halvera antalet strömlösa kunder, säger Mattias Hennius.

Så här når du E.ON

För ytterligare information, kontakta E.ONs pressjour, telefon 040 – 25 55 40 eller besök http://www.eon.se/ och E.ONs avbrottskarta för strömavbrott.

För lokala mediefrågor kontakta Lars Höglund, regionchef, tel: 0703 – 29 69 52.

Vi ber våra kunder att under kontorstid kontakta vår kundtjänst på 020 – 22 24 24. Vår felanmälan nås dygnet runt på 020 – 88 00 22.