E.ON nominerade i 100-wattaren för kampanjen Goodbye Standby

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2011 09:38 CET

E.ONs kampanj Goodbye Standby har blivit nominerad i 100-wattaren - tävlingen som belönar "reklam som givit bevisad effekt genom hög kreativitet".

Varje år skickas hundratals kampanjer in varav runt 10 procent blir nominerade av juryn. Tävlingen som arrangeras av Sveriges Annonsörer och Sveriges Kommunikationsbyråer, belönar både svenska och internationella kampanjer.

Den 1 december äger prisutdelningen rum på Münchenbryggeriet i Stockholm. Av de nominerade kampanjerna kommer en få 100-watt, två stycken 75-watt och två kampanjer 50-watt.

Goodbye standby var temat för förra vinterns stora varumärkeskampanj med fokus på energibesparing, som startade i januari 2011. E.ON visar i kampanjen att vi tar rollen för att trygga morgondagens energiförsörjning. Om vi alla drar ned på elkonsumtionen bidrar vi till ett hållbart samhälle.

E.ON Sverige ingår i den tyska E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag, med verksamhet i Europa, Ryssland och Nordamerika. E.ON har cirka 4 000 medarbetare i Norden och omsatte under 2010 cirka 43 miljarder kronor. Som energibolag vill vi bidra till att bygga det hållbara samhället. E.ON investerar 58 miljarder i Norden mellan 2006 och 2013.