E.ON - ny huvudsponsor till BK Häcken

Pressmeddelande   •   Mar 14, 2006 10:04 CET

BK Häcken fortsätter sin satsning - nu tillsammans med en ny huvudsponsor: E.ON. Ett nytt treårskontrakt med E.ON Sverige har undertecknats i dag.

- Det här är ett väldigt spännande avtal för oss, säger Carl Fhager, sportchef BK Häcken.

Häcken är vida känt för sin välskötta ungdomsverksamhet och är efter framgångarna i förra årets allsvenska även en klubb med medvind på seniorsidan. BK Häcken är den nya utmanaren i svensk fotboll.

E.ON, som redan är en stor samarbetspartner med Fotbollssverige, går nu in i Göteborgsområdet för att befästa sin ställning där.

- Avtalet med E.ON känns väldigt positivt eftersom E.ON liksom vi är en förnyare och utmanare i sin bransch. Det är vår förhoppning att samarbetet ska leda till att båda parter utvecklas. Att internationella företag som E.ON väljer BK Häcken som sitt lag i Västsverige visar också att vi är på rätt väg i vår satsning att på sikt bli ett topplag i Allsvenskan, säger Carl Fhager.

E.ON kommer att synas på BK Häckens representationslag, men kommer även att arbeta tillsammans med klubbens ungdomsverksamhet, från de yngsta lirarna till de allsvenska stjärnorna.

- Att valet föll på just Häcken har sin bakgrund i föreningens stora ungdomsverksamhet. För E.ON är det viktigt att bidra till en positiv fritid för ungdomarna. Inte minst från ett jämställdhets- och integrationsperspektiv, säger E.ONs marknadschef, Lars Molde.

E.ON har även träffat ett avtal som innebär att man träder in som Official Partner till Gothia Cup.

E.ON:
Lars Molde, marknadschef.