Montör allvarligt skadad i olycka

Pressmeddelande   •   Jun 15, 2013 12:28 CEST

Vid klockan halv tio på lördagsförmiddagen inträffade en arbetsplatsolycka i samband med ett underhållsarbete på eldistributionsnätet sydost om Halmstad, i Hallands län. Enligt uppgift från E.ONs huvudentreprenör i regionen handlar det om en montör tillhörande en underentreprenör som råkat ut för en allvarlig fallolycka. Den skadade mannen vårdas nu på sjukhus.

- I nuläget vet vi inte mer än att personen råkat ut för en allvarlig fallolycka och vårdas på sjukhuset i Halmstad för de relaterade skadorna. Vi gör nu allt vi kan för att stötta och hjälpa de inblandade i olyckan,säger Jakob Holmström, informationschef på E.ON Elnät.

Vid frågor, kontakta E.ON Elnäts informationschef Jakob Holmström, telefon 0703 – 25 14 15