Ny kommunikationsdirektör för E.ON Sverige utsedd

Pressmeddelande   •   Maj 28, 2014 15:30 CEST

Idag har efterträdaren till Viktoria Bergman, kommunikationsdirektör för E.ON Sverige, utsetts.

Yvonne Borg, idag kommunikationsansvarig för Stockholms Stadsmission, kommer att börja i rollen som kommunikationsdirektör den 1 september. Yvonne har varit kommunikationschef och insamlingsansvarig sedan 2009 och har dessförinnan varit marknadsansvarig på bland annat Bostream och Ericsson. Yvonne har en MBA från Handels i Stockholm.

- Jag är glad att kunna välkomna Yvonne till E.ON och jag är säker på att hon med sin bakgrund inom marknad och samhällsfrågor kommer att vara med och driva oss framåt på ett bra sätt, säger Jonas Abrahamsson, koncernchef E.ON Sverige.

- Samtidigt vill jag rikta ett stort tack till Viktoria för hennes starka insats under sin tid på E.ON. Viktoria har som medlem i koncernledningen varit drivande i vår förändringsresa inom E.ON med ny strategi och organisation för ökad kundorientering och samhälls- och hållbarhetsfokus.

Yvonne kommer att ingå i E.ON Sveriges koncernledning. Inom ramen för Stakeholder Management ansvarar Yvonne för den samlade externa kommunikationen med varumärke och corporate communication, koncernens interna kommunikation, samhällsengagemang och hållbarhet samt politiska frågor.

Viktoria Bergman lämnar E.ON under mitten av juli. Tillförordnad kommunikationsdirektör fram till 1 september är Roger Strandahl, chef för Corporate Communication.

För mer information kontakta:

Roger Strandahl, chef Corporate Communication, tel 0725 16 19 16

E.ON Sverige ingår i den internationella E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag. E.ON har cirka 3 500 medarbetare i Norden och omsatte under 2013 cirka 37 miljarder kronor. Som energibolag vill vi bidra till att bygga det hållbara samhället. E.ON investerade cirka 66 miljarder kronor i Norden mellan 2006 och 2013.