Släp till gasoltankbil välte utanför Karshamn

Pressmeddelande   •   Maj 21, 2014 09:59 CEST

I morse klockan 07.40 välte släpet till en av E.ONs gasoltankbilar när ekipaget var på väg från E.ONs gasollager i Karlshamn.

- Släpet kom av okänd anledning utanför vägbanan och la sig på sidan i diket, berättar E.ONs kommunikationschef, Jakob Holmström, och tillägger att föraren lyckligtvis är oskadd, men chockad.

Olyckan skedde på Oljehamnsvägen i Karlshamn.

- Släpet är lastat med 20 ton gasol, men det finns inga synliga skador på lastbilen och gasolen läcker inte ut, berättar Jakob Holmström.

Räddningstjänsten har spärrat av ett område på några hundra meter runt olyckaplatsen. Avspärrningarna kommer att finnas kvar så länge bärgningsarbetet pågår.

För fler frågor kontakta,

Jakob Holmström, kommunikationschef E.ON Gas, tel: 070-25 14 15