Vi liverapporterar från Tillväxtdagarna

Pressmeddelande  •  2012-05-02 18:04 CEST

Den 3 och 4 maj är E.ON på plats i Slagthuset i Malmö för att liverapportera från ett av årets mest angelägna event - Tillväxtdagarna. För dig som inte har möjlighet att närvara på eventet finns chansen att följa flera av föreläsningarna direkt i E.ONs pressrum på MyNewsdesk, och via E.ONs Twitterkonto. Dessutom livesänder vi de intervjuer vi gör med spännande besökare på plats.

Om Tillväxtdagarna

Tillväxtdagarna är ett årligt evenemang där Swedbank och Sparbankernas Riksförbund bjuder in flera hundra opinionsbildare, ekonomer, företagsledare och politiker för att tillsammans hitta lösningar och modeller som skapar nya arbetstillfällen och en hållbar framtid.

Tillväxtdagarna är också en arena där komplicerade frågor om världsekonomins påverkan och global handel kopplas till svensk och regional ekonomi. Målet är att utveckla och uppmuntra entreprenörskap som skapar tillväxt och leder till nya jobb.

Tillväxtdagarna är en medveten satsning för att skapa förutsättningar för unga människor att komma ut på en attraktiv arbetsmarknad med hållbar tillväxt. Tillväxtdagarna är ett av Swedbanks och Sparbankernas många sätt att visa ett starkt och engagerat samhällsansengagemang.

E.ON Sverige ingår i den tyska E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag, med verksamhet i Europa, Ryssland och Nordamerika. E.ON har cirka 4 000 medarbetare i Norden och omsatte under 2011 cirka 41 miljarder kronor. Som energibolag vill vi bidra till att bygga det hållbara samhället. E.ON investerar 58 miljarder i Norden mellan 2006 och 2013.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom