EPiServer lanserar App för iPhone och iPad

Pressmeddelande   •   Okt 13, 2010 17:01 CEST

Med nya appen  EPiServer MobileCenter kan marknadsförare och kommunikatörer i realtid bevaka webbplatsen samt snabbt och enkelt uppdatera innehållet direkt från sin telefon. Appen är en mobil version av EPiServer OnlineCenter och ger kontroll över företagets aktiviteter på internet  samt tar pulsen på de kommunikationsinitiativ som sker online.

Appen är den första i sitt slag för iPhone och iPad och ger marknadsförare, kommunikatörer samt e-handelsansvariga möjlighet att ta pulsen på företagets närvaro online. Via appen kan man följa marknadsföringskampanjer, vad som händer i social medier, var besökarna till webbplatsen kommer från samt relaterad statistik och nyckeltal. Användare kan även ändra innehåll, snabbt ladda upp bilder, publicera nyhetsartiklar och hantera formulär.

"Tänk dig möjligheten i att kunna uppdatera din webbplats med den senaste nyheten medan du sitter på tunnelbanan. Föreställ dig att oavsett var du befinner dig direkt kunna se hur många  affärsmöjligheter som din senaste kampanj har resulterat i. Det är kraften av EPiServer MobileCenter, säger Maria Wasing, europeisk marknadschef på EPiServer. "Den ökade populariteten av smarta telefoner och mobila applikationer medför att det är naturligt att marknadsförare vill kontrollera sin onlinenärvaro och det ska inte vara begränsat till att man sitter framför en dator. Appen är framtagen för att möta det behovet, som vi har hittat i nära samarbete med våra kunder och partners. "

MobileCenter är den mobila förlängningen av EPiServer OnlineCenter, som är hjärtat av EPiServer CMS. OnlineCenter är en så kallad dashboard där användare via gadgets kan hantera alla sina online-aktiviteter från en plats, inklusive webbplatser, digitala mötesplatser, e-postmarknadsföring och e-handel. EPiServer har färdiga gadgets för samtliga huvudprodukter såsom EPiServer CMS och EPiServer Commerce. Gadgets kan också skapas specifikt för en kunds behov eller av de över 10 000 medlemmarna på EPiServer World, som är EPiServers egen digitala mötesplats för utvecklare.

Nya EPiServer MobileCenter finns på Apple App Store och är gratis för företag och organisationer som har en EPiServer CMS licens.

Maria Wasing
Europeisk Marknadschef EPiServer
E-mail: maria.wasing@episerver.com

EPiServer grundades 1994 och är en ledande leverantör av plattformar, produkter och tjänster för att möjliggöra en engagerande online-närvaro som driver slutkundens affärsresultat.  EPiServers plattformar används dagligen av 130 000 webbredaktörer på fler än 9700 webbplatser i hela världen. All försäljning av EPiServers plattformar sker genom EPiServers partnernätverk som omfattar mer än 450 partners i över 30 länder. Företaget är certifierad guldpartner till Microsoft och har fått högsta betyg, AAA, av Dun & Bradstreet sedan år 2000. EPiServer har kontor i Sverige, USA, Danmark, Norge, Finland, Holland, Sydafrika, Australien, Vietnam, Ukraina och Storbritannien.  För mer information, besök www.episerver.se.

Kommentarer (0)