Epson är fortsatt marknadsledande inom projektorer på den svenska marknaden

Pressmeddelande   •   Feb 20, 2017 08:00 CET

Epson EH-TW6700W

I en färsk rapport som företaget DMR har publicerat ser den svenska projektormarknaden mycket ljus ut. Epson, som var marknadsledande även 2015, befäste sin position och är fortsatt störst. Totalt sett har Epson en marknadsandel på hela 20,6% och allra störst är man inom hemmabioprojektorer där man har hela 35,6%.

– Vi är så klart stolta över att även 2016 vara den största projektorleverantören i Sverige! Det känns också oerhört glädjande att se att vår tillväxt är hela 40 procent jämfört med 2015 och att hela projektormarknaden har en stark tillväxt. Epson har marknadens bredaste sortiment av projektorer och vi fortsätter hela tiden att vidareutveckla vårt utbud vilket gör att vi kan tillgodose de flesta behov på marknaden, säger Magnus Hultqvist, Business Account Manager för Epson projektorer i Sverige.

Enligt DMR:s rapport var den totala marknaden för projektorer högre 2016 än 2015 med en ökning på hela 18,6%.

– Kombinationen av vår unika färgåtergivning och höga kvalitet som uppskattas av såväl försäljningskanal som slutkunder gör att vi har den positionen vi har idag. Glädjande har vi även påbörjat 2017 starkt med lanseringen av vår nya serie installationsprojektorer så jag är mycket optimistisk inför även det här året! Säger Magnus Hultqvist, Business Account Manager för Epsons projektorer i Sverige.

Epson är ett globalt ledande teknikföretag med syfte att sammanföra människor, information och annat genom egenutvecklade effektiva och kompakta precisionstekniker. Med ett sortiment som omfattar såväl bläckstråleskrivare och digitala utskriftssystem som 3LCD-projektorer, smarta glasögon, sensorsystem och industrirobotar fokuserar företaget på att driva innovationer och att överträffa kundernas förväntningar inom bläckstråleskrivare, visuell kommunikation, bärbar teknik och robotteknik.

pson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation och har nästan 72 000 anställda i 93 företag världen över. Epson är stolt över sina bidrag till de samhällen där man är verksam och sina kontinuerliga insatser för att minska miljöpåverkan.

Epson Europa B.V., baserat i Amsterdam, är koncernens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Epson Europe har 1 700 anställda och sålde för 1 551 miljoner euro under räkenskapsåret 2014. http://www.epson.se

Miljövision 2050