Epson presenterar nya HD-projektorer för hemmabio

Pressmeddelande  •  2010-09-06 13:28 CEST

Epson lanserar EH-TW3600 och EH-TW3200, två 1080p-projektorer som ger storbildsupplevelse i hög kvalitet. Båda är enkla att installera och använda och ett bra val för förstagångsköparen som vill spela, se sport och filmer i hemmet i full HD.

Med Epsons 3LCD-teknik ger EH-TW3600 och EH-TW3200 mjuka, naturliga bilder med suverän ljusstyrka och upplösning. Gardinerna behöver inte dras för ens i dagsljus tack vare den lika höga ljusstyrkan för vitt som för färgat ljus på 2 000 lumen (EH-TW3600) eller på 1 800 lumen (EH-TW3200) som ger naturliga färger och klara, tydliga bilder.

Båda projektorerna är enkla att ställa in, med helt justerbar lins och zoom för perfekt bild. Du kan få storbildsupplevelse i vilket rum som helst genom att ansluta projektorn till dekodrar, spelkonsoler och DVD/Blu-ray-spelare via de två HDMI-ingångarna.

Alexandre Di Caro, produktchef för projektorer på Epson, kommenterar: "EH-TW3600 och EH-TW3200 är kloka alternativ till HD-television eftersom de är mer mångsidiga. Dessutom ger de mycket större bild, upp till 6 meter, vilket verkligen gör spel, filmer och sport till en upplevelse".

Båda projektorerna finns tillgängliga från november och rek ca pris är SEK 9.990 för EH-TW3200 och SEK 14.990 för EH-TW3600.

EH-TW3200 utsågs i November 2010 till "Bästa köp" av tidningen M3

Nyckelfunktioner

• Full HD, 1080p storbildsupplevelse
  • Bilder i hög kvalitet tack vare Epsons 3LCD-teknik
  • Se film i dagsljus tack vare hög färgljusstyrka (CLO)
  • Djup svärta och tydlig vithet med högt kontrastförhållande
  • Enkel att installera med justerbar lins och zoom
  • Anslut till dekodrar, DVD/Blu-ray-spelare och spelkonsoler via 2 HDMI-ingångar

Epson är ett globalt ledande företag inom bilder och innovation, som arbetar med att överträffa visioner hos kunder i hela världen med sina kompakta, energibesparande och träffsäkra tekniklösningar och med ett produktsortiment som innehåller allt från skrivare och 3LCD-projektorer för företag och hemmet till elektroniska enheter och skärmar.

Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har över 70000 anställda i 106 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom.

Epson Europe B.V., baserat i Amsterdam, är gruppens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Med cirka 2400 anställda var försäljningen hos Epson Europe 1569 miljoner EUR under räkenskapsåret 2008.http://www.epson-europe.com/

Miljövision 2050

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom