Epson presenterar sina mest avancerade full HD 3D-projektorer

Pressmeddelande  •  2012-09-01 12:30 CEST

1 september 2012 Epson presenterar EH-TW9100W, EH-TW9100 och EH-TW8100 – tre Full HD 3D-projektorer för filmälskare. Serien ger den ultimata hemmabioupplevelsen och projektorerna är fulla av den senaste tekniken, inklusive:

• Toppmodern trådlös Full HD-anslutning[1] (endast EH-TW9100W)
  • Ny trådlös HD-sändare med fem HDMI-ingångar1, så att det går att ansluta kabelanslutna enheter
  • 3D-teknik med radiofrekvens (RF)[2] som ger en stark signal för 3D-glasögon
  • Extra högt kontrastförhållande på 320 000:1
  • Superupplösning och bildinterpolering för en skarpare och klarare tittarupplevelse
  • 2.1 zoomlins och vid linsrörelse ger flexibilitet i installationen
  • 2D- till 3D-konvertering
  • 3LCD-teknik med lika hög ljusstyrka för vitt och färgat ljus för klara och levande bilder

EH-TW9100W projicerar Full HD-innehåll trådlöst1, till och med från kabelanslutna enheter, som kan anslutas med den medföljande trådlösa HD-sändaren. Detta minskar antalet kablar som krävs och installationen blir enklare och prydligare.

2D HD-innehåll kan konverteras till 3D med en knapptryckning, medan automatisk färgoptimering, bildinterpolering och teknik med superupplösning förbättrar tittarupplevelsen ännu mer. Färgerna blir levande, svärtan djup och biolik och alla detaljer återges på ett exakt sätt tack vare det höga kontrastförhållandet på 320 000:1 och Epsons 3LCD-teknik.

Madlyne Colson, produktchef på Epson Europe, säger: ”Detta är Epsons exklusiva hemmabioprojektorer som är utmärkta för alla med ett särskilt filmrum. De ger inte bara biolika bilder med hög kvalitet, de är dessutom mycket enkla att installera tack vare deras vida linsrörelse och centrerade lins med kraftfull zoom. Det ger användarna flexibilitet att installera projektorn var de vill, utan att behöva oroa sig över suddiga bilder eller förvrängningar.”

Både EH-TW9100W och EH-TW9100 levereras med två par USB-uppladdningsbara 3D-glasögon med radiofrekvens och aktiv slutare2 som kan användas upp till 10 meter från projektorn.

The EH-TW9100W, EH-TW9100 och EH-TW8100 är tillgängliga från november 2012 och kostar 27990 sek, 24990 sek, respektive 21990 sek, inklusive moms.

[1] Trådlös HD-funktion finns för de 27 EU-staterna och dessutom Kroatien, Island, Norge, Saudiarabien, Schweiz, Turkiet och Förenade Arabemiraten. Ändringar kan förekomma. Kontakta din lokala Epson-återförsäljare för mer information om tillgängligheten på de olika marknaderna.

[2] Epson RF 3D-glasögon med aktiv slutare är en del i Full HD 3D Glasses Initiative, www.fullhd3dglasses.com

Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har över 78 000 anställda i 99 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom