Epson är talare på AR konferens i Stockholm

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2014 08:00 CEST

Epson är en av talarna på AR (Augmented Reality) konferens som anordnas av Atomer & Bitar i Stockholm. AR (Augmented Reality) växer kraftigt och tekniken öppnar nya möjligheter att överföra information på ett enkelt, överskådligt och roligt sätt.

Syftet med konferensen är att gå igenom hur långt utvecklingen har kommit, vad som är möjligt idag och vart vi är på väg. Vad är förutsättningarna? Vilka olika typer av AR finns? Vad är viktigt att tänka på för att lyckas med en AR-applikation?

Epsons seminarium handlar om de smarta glasögonen Moverio BT-200 och vilka möjligheter som finns med dem. På plats demonstreras befintliga applikationer upp för att visualisera nya sätt att t.ex. informera och instruera med Moverio BT-200 som plattform.

Så, gå på konferensen och låt dig inspireras att hitta egen affärsnytta med den ’förstärkta verkligheten’! Där tas många exempel upp för användningsområden inom såväl privat som offentlig sektor.

Konferensen äger rum den 3 juni 2014 kl 9-17 på Bonnier Conference Center.

Mer information om konferensen:

Konferensens program:

Anmäl dig här:

Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har över 91 000 anställda i 97 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com