Epson utökar sin marknadsledande EB-L1000-serie med fler laserinstallationsprojektorer

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2017 16:00 CET

EB-L1555U

Epson utökar sin marknadsledande EB-L1000-serie med installationsprojektorer som har upp till 15 000 ANSI lumen, högre ljusstyrka, fler funktioner och samma tillförlitliga driftsäkerhet, flexibilitet och underhållsfri komfort.

Epson meddelar att företagets marknadsledande sortiment 3LCD-laserinstallationsprojektorer byggs ut med åtta nya modeller. Sortimentet erbjuder nu ljusstyrka på upp till 15 000 ANSI Lumen samt en ny fjärrfunktion för bildinläsning avsedd för diagnostiksyften, alternativ för upplösning och kabinett, samt en mängd olika anslutningstyper, inklusive HDBaseT, HDMI, DVI och komponent.

Sortimentet omfattar åtta nya modeller - EB-L1755U, EB-L1750U, EB-L1715S, EB-L1710S, EB-L1555U, EB-L1550U, EB-L1515S och EB-L1510S. Dessa erbjuder ljusstyrkor på antingen 15 000 ANSI lumen eller 12 000 ANSI Lumen, plus WUXGA- eller SXGA+ -upplösning (den senare upplösningen är ny i Epsons installationsprojektorsortiment) samt ett val mellan svart eller vitt hölje.

Alla modeller erbjuder samma omfattande funktionsurval som befintliga modeller i det här sortimentet, inklusive enastående anslutningsalternativ, högt normalt kontrastförhållande, mångsidig 360-graders installation och projektion ur valfri vinkel. Vissa modeller erbjuder också 4K-förbättringsteknik för skarpast möjliga bild. Dessutom är de kompatibla med Epsons omfattande urval av linser, som har expanderats till att omfatta ett nytt alternativ för mycket korta avstånd.

Magnus Hultquist, Business Account Manager för Epsons projektorer i Sverige, säger att "Pro AV-branschen ber oss om två saker – mer ljusstyrka och fler valmöjligheter för funktion, i syfte att passa ett större urval av lokaler. Vi uppfyller dessa behov mer än väl genom att expandera EB-L1000-serien med åtta nya modeller med upp till 15 000 ANSI lumen. När du lägger till en enkel och flexibel installation, driftsäkerhet och underhållsfri komfort representerar dessa projektorer en tilltalande lösning för AV-projekt av alla slag."

De nya projektorerna i EB-L1000-serien lanseras i november 2017. Rekommenderade cirkapriser finns ännu inte tillgängliga.

FunktionerEB-L1755UEB-L1750UEB-L1715SEB-L1710SEB-L1555UEB-L1550UEB-L1515SEB-L1510S
Ljusstyrka15 000 ANSI lumen15 000 ANSI lumen15 000 ANSI lumen15 000 ANSI lumen12 000 ANSI lumen12 000 ANSI lumen12 000 ANSI lumen12 000 ANSI lumen
KabinettfärgSvartVittSvartVittSvartVittSvartVitt
NormalupplösningWUXGAWUXGASXGA+SXGA+WUXGAWUXGASXGA+SXGA+
Normalt kontrastförhållande på 2 000:1
4K-förbättringsteknik
Bildprojicering på distans med inbyggd kamera
Upp till 20 000 timmars underhållsfri användning
Flexibla anslutningsalternativ, inklusive HDBaseT, HDMI, DVI och komponent
Enkel 360⁰-installation och projicering ur valfri vinkel
SDI-ingång

Epson är ett globalt ledande teknikföretag med syfte att sammanföra människor, information och annat genom egenutvecklade effektiva och kompakta precisionstekniker. Med ett sortiment som omfattar såväl bläckstråleskrivare och digitala utskriftssystem som 3LCD-projektorer, smarta glasögon, sensorsystem och industrirobotar fokuserar företaget på att driva innovationer och att överträffa kundernas förväntningar inom bläckstråleskrivare, visuell kommunikation, bärbar teknik och robotteknik.

pson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation och har nästan 72 000 anställda i 93 företag världen över. Epson är stolt över sina bidrag till de samhällen där man är verksam och sina kontinuerliga insatser för att minska miljöpåverkan.

Epson Europa B.V., baserat i Amsterdam, är koncernens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Epson Europe har 1 700 anställda och sålde för 1 551 miljoner euro under räkenskapsåret 2014. http://www.epson.se

Miljövision 2050