Epson vinner dubbla utmärkelser på EDP Press Association Award

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2014 08:00 CEST

Då FESPA Digital i veckan utnämnde 2014 års vinnare under European Digital Press Association(EDP) Awards blev det dubbel glädje för Epson. EDP utsåg Epsons SureColor SC-F2000 till "Best
Direct Garment Textile Printer" och Japanese Kozo Paper Thin till “Best No-Adhesive Roll Media”.

SureColor SC-F2000 är Epsons första DTG-skrivare (Direct-to-Garment) som gör det möjligt för små till medelstora företag att erbjuda nya design-och utskriftstjänster. Skrivaren kombinerar hög prestanda med låga underhålls- och driftskostnader. Den levereras med mjukvaran Epson Garment Creator, som har en inbyggd kostnadsberäkningsfunktion där kostnaden per tryck beräknas genom att räkna ut mängden bläck som går åt.

Epsons första japansk-inspirerade media, Japanese Kozo Paper Thin, är tillverkat av mullbär och trots sin vikt på endast 34 g är det ett starkt och tåligt papper för bläckstråleskrivare. Kombinationen av ytbehandlingen och bläcket ger hög färgdensitet vilket gör att pappret passar perfekt för högkvalitativa fotografier, konstreproduktioner och interiör design.

Duncan Ferguson, ansvarig för Pro Graphics för Epson i Europa uttalar sig: ”EDP Awards uppmärksammar innovationer som gör skillnad i den digitala utskriftsvärlden så att få två utmärkelser under samma år är en prestation som vi är mycket stolta över."

För fullständig engelsk pressrelease, se bifogad fil.

Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har över 91 000 anställda i 97 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com