Ge verksamheten ett lyft med SureLab D700 fotoproduktionsskrivare

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2014 09:15 CET

25 februari 2014 – Epson, globalt ledande inom utskrift, bild och innovation, presenterar SureLab D700 – tillverkarens första kompakta fotoproduktionsskrivare med sex färger som klarar en mängd olika media och format. Det här är en skrivare som kan framställa bilder med verklighetstrogna färger på ett tillförlitligt och kostnadseffektivt sätt. Den passar perfekt för företag som sysslar med fotoreproduktion, till exempel fristående fotobutiker, professionella fotografer, minilabb, kopieringsföretag eller företag som behöver skriva ut panoramabilder av hög kvalitet, gratulationskort och blandade utskrifter på begäran.

Till skillnad från de färgsublimeringsskrivare som finns på marknaden idag som bara kan skriva ut på särskilda media har SureLab D700 en oöverträffad flexibilitet tack vare Epsons unika bläckstråleteknik. Den här modellen klarar en mängd olika media och format, inklusive blanka, grängade eller pappersbaserade matta media med bredden 10–21 cm och längden 8,9–100 cm. Utöver fotoutskrifter kan skrivaren också användas för utskrift av kort, inbjudningar, reklamblad, inbjudningar och marknadsföringsmaterial. Den här skrivaren passar perfekt för kopieringsföretag och fotografer som vill utöka sin verksamhet med nya produkter och kringtjänster. Nu kan du skapa nya inkomstkällor till en låg kostnad per utskrift.

Kristin Saus-Opuszynski, Senior Business Manager på Epson Europe, säger: ”Efter succén med SureLab D3000 för fotoproduktion i stor skala såg vi SureLab D700 som ett logiskt nästa steg för Epson. Den är kompakt och kan skriva ut små till medelstora jobb, perfekt för kioskutskrifter. Men samtidigt är det även ett mobilt fotolabb som kan användas på plats vid särskilda evenemang eller vid skolfotograferingar utan att behöva kompromissa med utskriftskvaliteten eller flexibiliteten att skriva ut på olika material.”

Tack vare dess långa serviceintervall och låga underhållsbehov blir SureLab D700 extremt kostnadseffektiv. Det tåliga skärbladet minskar antalet driftstopp, sänker underhållskostnaderna, höjer produktiviteten och gör det möjligt för användarna att tillhandahålla tjänster med samma jämna kvalitet på regelbunden basis.

D700 bygger på Epsons framgångar inom området för professionell fotoutskrift och erbjuder bildkvalitet med hög skärpa och verklighetstrogen återgivning med hjälp av det beprövade Micro Piezo-skrivhuvudet. I kombination med Epsons UltraChrome D6-S-bläck kan SureLab D700 erbjuda en verkligt bred färgskala. Utskrifterna blir skarpa och väldefinierade tack vare den höga upplösningen 1 440 x 720 dpi (max), bläckdroppar av variabel storlek och exakt placering av bläckdropparna.

Viktiga funktioner:

Kompakt bläckstråleskrivare med sex färger för högklassig fotoproduktion

Skriver ut på blankt, grängat eller matt media

Bredder på 10,2–21 cm och längder på 8,9–100 cm

Utskriftshastighet (på ark 6 x 4 tum): 360 ark/timme (med standardkvalitet)

Utskriftshastighet (på ark 6 x 4 tum): 180 ark/timme (med högsta utskriftskvalitet)

Pappersrullens längd: 65 m

Långa serviceintervall

Upplösning: 720 dpi/1 440 dpi (snabb 720 x 360 dpi; standard 720 x 720 dpi; hög kvalitet 1 440 x 720 dpi)

USB-anslutning

UltraChrome D6-S-bläck finns tillgängligt i patroner om 200 ml

SureLab D700 lanseras i juni 2014.

Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har över 91 000 anställda i 97 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com