Epsons nettoomsättning för räkenskapsåret har ökat signifikant

Pressmeddelande   •   Maj 15, 2014 14:15 CEST

Epsons nettoomsättning för räkenskapsåret som avslutades 31 mars 2014 har ökat signifikant, med 17,9%, medan företagets rörelseresultat har fyrdubblats och ökat med 299,8%. De goda resultaten är en följd av den reviderade strategin med fokus på huvudteknikområden och en förändrad produktmix med implementering av nya affärsmodeller inom befintliga företagssegment.

Siffrorna kommer från det konsoliderade resultatet för räkenskapsåret som avslutades 31 mars 2014.

Nedan följer en engelsk sammanfattad version. För fullständig engelsk pressrelease se bifogade filer.

Epson consolidated results for year ended 31st March, 2014

Revised company strategy focusing on core technology areas paying dividends: - Net sales increased by 17.9%, passing the 1,000 billion yen mark for the first time since fiscal year 2008

- Operating income quadrupled, up 299.8% - Exchange rates had positive impact, but increases in net sales and income surpass these

Strategically realigned product mix, adopting new business models in existing business segments:

- Information-related equipment segment recorded particularly strong year-on-year increases in net sales and income

- Increased printer profitability achieved through improved model mix and higher average selling prices

- Sales of consumables on an upward trend

- Sharp unit shipment growth was achieved in emerging markets through expansion and upgrade of high-capacity ink tank model line-up

- Launched commercial printers in areas such as signage and textile printing

- Strong projector performance with increased net sales and operating income achieved through increased unit volume in all regions

- Devices and precision products delivered net sales increase boosted by high volume sales of microdevices

Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har över 91 000 anställda i 97 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com