Erfator på KHAD 2016

Nyhet   •   Feb 17, 2016 14:07 CET

Erfator sponsrar KHAD 2016, KTH Haninges arbetsmarknadsdag, 23 februari. Malin Haglund från oss berättar mer om projektledaryrket och Erfator som arbetsgivare, för alla ivriga och snart nyutexaminerade ingenjörer!

Att vara projektledare på Erfator

Efter fyra års universitetsstudier och ett första jobb på Bygglovsavdelningen på Huddinge Kommun började Malin år 2011 jobba på Erfator som projektledare.

Vad är det bästa med ditt jobb på Erfator?

Förutom friheten och flexibiliteten får jag träffa många människor – konstruktörer, arkitekter, tillgänglighetsexperter, rektorer och pedagoger och se till att kommunikationen med alla inblandade flyter på så att alla känner sig lyssnade på. Det är även en väldigt trevlig stämning här, vi gör mycket tillsammans och har roliga konferenser. Sedan har vi många, spännande och varierande uppdrag och det är kanske det allra viktigaste.

Vilka är utmaningarna?

Att jobba med projektering för första gången var en stor utmaning för mig. Men här på Erfator är det verkligen inget problem, om man behöver bolla en fråga är det bara att be om hjälp. Det gör att man vågar ta de där utmaningarna som gör att man utvecklas.

Hur behöver man vara som person för att lyckas?

Lyhörd och tydlig. Lyhörd för att beställaren kanske inte vet själv vad det är hon eller han egentligen vill ha eller behöver. Då måste jag tänka till och ställa en massa frågor så att vi kommer fram till rätt beslut. Och tydlig för att det skapar en trygghet hos alla inblandade.

Hur skulle du beskriva företagskulturen?

Det är högt i tak, jag kan verkligen säga precis vad jag tycker och jag får gehör för mina åsikter. Och så är alla hjälpsamma vilket ger en skön trygghetskänsla.