Erfator Projektledning når ny toppnotering i ENPS-undersökning

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2015 09:55 CET

”Employee Net Promoter Score” (ENPS) – viljan att rekommendera sin arbetsplats till andra, har blivit ett populärt sätt att enkelt, snabbt och effektivt få en temp på hur välmående ett företag är.

Under våren 2015 gjorde projektledningsföretaget Erfator sin första ENPS mätning och landade redan då på en hög nivå om 57. Under senhösten 2015 gjordes ytterligare en mätning bland företagets 36 anställda och underkonsulter och då uppmättes det smått otroliga 87. ”Det här ska jämföras med ett snitt på 11 i Sverige, där allt över 50 anses extremt högt. Det är bara att gratulera” säger Göran Almén, VD vid undersökningsföretaget Ouick Search som har stor erfarenhet inom just ENPS- och NPS-mätningar och vet att det är mycket svårt att komma upp i höga siffror.

Vad kan de här höga siffrorna då bero på? ”Vi satsar stenhårt på att vara den bästa arbetsgivaren och samarbetspartnern i branschen, bland annat genom att erbjuda en stor flexibilitet i lönemodeller och arbetssätt. Det måste finnas en balans mellan arbete och övrig tid, går inte livet ihop blir man inte den bästa projektledaren och man blir definitivt inte lycklig” säger Michel Bassili, vd på Erfator.

Magnus Hansson, projektledare på Erfator beskriver vidare ”förutom intressanta uppdrag tror jag den avgörande nyckeln till våra höga ENPS siffror framför allt beror på att vi har det fruktansvärt roligt tillsammans och sportar mycket ihop - folk trivs här”

Erfator erbjuder projekt-, bygg- och projekteringsledning inom affärsområdena bygg & fastighet, installation & energi samt infrastruktur & samhällsbyggnad. Med bred kompetens, helhetssyn och engagemang leder vi projekt på ett kostnadseffektivt och strukturerat sätt för att uppfylla kundens mål och förväntningar från idé till förvaltning.

Erfator stöder Barncancerfonden och Läkare utan gränser.