Erlandsson Bygg bygger 158 student- och ungdomsbostäder åt Stockholmshem

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2019 18:33 CEST

Visionsbild från programskede, ÅWL Arkitekter

Stockholmshems projekt ’Fjärdingsmannen’ tilldelades Erlandsson Bygg i Stockholm under maj månad. Projektet omfattar 158 student- och ungdomsbostäder i tre byggnader som trappar i höjdled från fem till tre våningar. Projektet innefattar också parkeringsplatser och upprustning av utemiljö.

’Fjärdingsmannen’ är beläget vid Sockenplans tunnelbanestation i stadsdelen Enskede. Projektet är upphandlat som en utförandeentreprenad och beräknas starta under augusti månad, inflyttning sker under sommaren år 2021.

’Fjärdingsmannen’ ska byggas enligt Miljöbyggnad Silver.

- Vi är mycket glada över uppdraget, det är ett viktigt projekt med många och mindre hyresrätter som ligger rätt i tiden. Vi ser Stockholmshem som en långsiktig beställare och samarbetspartner. Tidigare har vi arbetat tillsammans i mindre entreprenader men det här projektet blir det största hittills, säger den ansvariga affärsområdeschefen Mattias Holm på Erlandsson Bygg.

Kontaktperson:

Mattias Holm, 08-799 90 90

Det finns tre nyckelord som mer än något annat kännetecknar framgångsrika företag inom byggbranschen idag: kunnande, förtroende och effektivitet. För oss inom Erlandsson Bygg AB är det där något som sitter i ryggmärgen sedan generationer tillbaka. Vi vet att det bara är kundens framgång som är vår framgång.

Vår verksamhet består av samverkansentreprenader, traditionella byggentreprenader och byggservice som om- och nybyggnader med total- och generalentreprenader. Våra kunder finns inom stat, kommun, försäkringsbolag och privata fastighetsägare.

Välkommen till Erlandsson Bygg AB!

Jennie Sahlsten
Koncern VD