Erlandsson Bygg och Eksta Bostads AB bygger hållbart boende för äldre i Särö

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2018 13:52 CEST

- Tillsammans ska vi skapa en hållbar trivsam miljö för de äldre i Särö. Det är de boendes trivsel och nöjdhet som är i fokus och målet med projektet. Själva huset byggs enligt passivhuskriterierna med stort inslag av solenergi, helt i linje med hur vi brukar bygga, säger Christer Kilersjö VD på Eksta Bostads AB.

Projektet kommer att bedrivas som Totalentreprenad i Partnering, vilket innebär en nära samverkan av alla inblandade redan från start.

- I en partneringprocess bidrar alla med sin kompetens och arbetar utifrån projektets bästa, säger Henrik Bratt Affärsområdeschef på Erlandsson Bygg. Det är i projekt som dessa, där Eksta redan i förfrågningsunderlaget skapat de bästa förutsättningarna, vi verkligen kan skapa det bästa för projektet utifrån projektets unika förutsättningar.

Det tidigare äldreboendet i Särö Bukärrsgården kommer att förädlas om till vanliga bostäder och därför är tiden viktig i projekt eftersom huset måste vara inflyttningsklart redan juni 2020. Genom att bygga ett helt nytt större anpassat äldreboende kan omsorgsverksamheten drivas med bättre kvalité för de boende. Att sedan befintliga Bukärrsgården kan förädlas till vanliga lägenheter ger att välbehövligt tillskott av hyresrätter i Särö.

- Det känns riktigt bra att få igång projektet med nytt boende för de äldre här i Särö eftersom det finns ett stort behov, fortsätter Christer Kilersjö. Vi kommer fokusera på att vara klara på inflyttningsdagen och att tillsammans med Erlandsson Bygg och övriga partners arbeta fram ett äldreboende med fokus på kvalitet, gestaltningen och energiteknik. Gestaltningen kommer ge extra tillskott i den fina miljön som både är modern och igenkännbar.

Kontaktperson:

Erlandsson Bygg AB, Affärsområdetschef
Henrik Bratt 031-389 00 00

Eksta Bostads AB, VD Christer Kilersjö 0300-356 00

Det finns tre nyckelord som mer än något annat kännetecknar framgångsrika företag inom byggbranschen idag: kunnande, förtroende och effektivitet. För oss inom Erlandsson Bygg AB är det där något som sitter i ryggmärgen sedan generationer tillbaka. Vi vet att det bara är kundens framgång som är vår framgång.

Vår verksamhet består av samverkansentreprenader, traditionella byggentreprenader och byggservice som om- och nybyggnader med total- och generalentreprenader. Våra kunder finns inom stat, kommun, försäkringsbolag och privata fastighetsägare.

Välkommen till Erlandsson Bygg AB!

Markus Brink
Koncern VD