Ernst Rosén nyanställer - Kundansvarig Bostad

Pressmeddelande   •   Maj 17, 2016 10:06 CEST

Pernilla Klingström

Pernilla Klingström har anställts som Kundansvarig Bostad från och med den 12 maj 2016. Pernilla kommer närmast från Stena Fastigheter, där hon har arbetat som bostadsuthyrare. Nu lämnar tf Kundansvarig Jens Lundén över ansvaret till Pernilla så att han kan återgå till sin roll som Teknisk förvaltare.

- Vi är mycket glada att Pernilla Klingström valt att börja hos oss på Ernst Rosén. Pernillas kunskap och erfarenheter kommer ytterligare att stärka vårt kundnära arbete, säger Andreas Ekstrand, Fastighetschef

Ernst Rosén är en av de största privata fastighetsägarna i Göteborg. Bolaget äger, förvaltar och utvecklar fastigheter i de centrala delarna av Göteborg, Alingsås och Lerum. Ernst Rosén utvecklar även mark och fastigheter för byggnation av bostäder. Vidare äger bolaget 50 % av fastighetsbolaget Aranäs AB i Kungsbacka. I koncernen ingår även Nääs Fabriker i Lerum, mötesplatsen med hotell och konferensanläggning, lokaler och butiker. Genom dotterbolaget Flodéns bedrivs byggnadsverksamhet i Storgöteborg. Omsättning i Ernst Rosén koncernen uppgår till 550 mkr, omfattar 135 anställda, 3 400 lägenheter och 113 000 kvm lokaler.