Ernströmgruppen förvärvar e-handelsbolag

Ernströmgruppen gör årets 6:e förvärv och förvärvar e-handelsbolaget vvs-klimat.se.

Vår mission är att göra bra bolag bättre i en hållbar och digital värld. Att förbereda våra, ofta mogna, bolag för en digital framtid är något vi intensivt arbetat med de senaste åren. Samtidigt inser vi att den sanna digitala säljpulsen är svår att uppnå när man har en analog affär i botten.

Därför har vi valt att göra denna spännande satsning där vi förvärvar ett e-handelsbolag för att i grunden förstå dynamiken en digital företagskultur.

Bolaget kommer att drivas helt självständigt, vilket är helt naturligt i vår sfär där vi bygger ett eko-system av snabbrörliga och självständiga företag snarare än en stor koncern”, säger Pontus Cornelius, VD för Ernströmgruppen.

För mer information kontakta:

Pontus Cornelius VD, Ernströmgruppen AB

Tel: +46-733-588388

pontus.cornelius@ernstromgruppen.com

www.vvs-klimat.se

• vvs-klimat

• Västra Götaland

Ernströmgruppen AB är ett privat industrikonglomerat som utvecklar och förvärvar välskötta företag inom framtidsnischer. Affärsmodellen bygger på att kombinera det bästa hos småföretagandet med det stora företagets styrkor såsom stabilitet, struktur och erfarenhetsutbyte. I företagsgruppen ingår 22 nischbolag såsom Armatec, Armaturjonsson, Erab, Mec-Con, Kruge Piping System, CM Hammar, SGP Varmeteknikk, REC Indovent, Polyform m.fl. Verksamheterna spänner allt från utveckling av marinsäkerhetsutrustning, teknikhandel till energieffektivisering av industrier och fastigheter. Företagsnätverket, som 2016 för fjärde året i rad, nådde all-time-high resultat, omsätter ca 1,8 miljarder kronor och har över 600 anställda i Norden och Baltikum.