Ernströmgruppen förvärvar servicebolag

Ernströmgruppens dotterbolag Armatec AB har genomfört förvärvet av serviceföretaget
Mec-Con AB. Mec-Con är ett ledande ventilserviceföretag med ett unikt flexibelt koncept av kompletta, lastbilsburna serviceverkstäder. Detta ger en mycket god möjlighet till service ute hos kund och
med stor geografisk räckvidd. Bolaget omsätter drygt 30 MSEK och har ett 30-tal medarbetare.

Armatec har nyligen förvärvat Mec-Con AB och förstärker därmed avsevärt deras ventil- och pumpservice.
Mec-Con med säte i skånska Osby, är unika i branschen med sina fyra rullande serviceverkstäder i form av lastbilar med skåp som är inredda för ventilservice. Bilarna är bland annat utrustade med provtrycksbänk, svarv, sliputrustningar, arbetsbänkar och kontor. Allt detta ger goda möjligheter till service på plats hos kunder och stor geografisk spridning.
Dessutom hjälper bolagen till att ta fram serviceinstruktioner och bedriver populära ventilutbildningar. Det nya erbjudandet innebär att Armatec och Mec-Con tillsammans erbjuder en svårslagen ventil-, pump- och fastighetsservice.

”Förvärvet stärker Armatecs strategiska ambition att bli en heltäckande servicepartner inom ventiler och pumpar. Vi tror starkt att detta kommer leda till positiva effekter för både oss och våra kunder. Företagen kommer tillsammans skapa ett mer komplett erbjudande och en ökad utvecklingstakt av nya produkter och tjänster, säger Eva Karlsson VD för Armatec gruppen.