Beata Kalitowska ny VD för Europeiska ERV i Sverige och Danmark

Den 1 januari 2018 tillträdde Beata Kalitowska som ny nordisk VD för Europeiska ERV i Sverige och Europæiske ERV i Danmark.

Beata har lång erfarenhet inom försäkringsbranschen och kommer närmast från det polska bolaget ERV Polska, ett bolag inom ERV-koncernen, där hon arbetat sedan 2004. Hon efterträder Johannes von Hülsen som går vidare till en annan position inom koncernen.

- Jag kände att det var dags för en förändring och jag ser nu fram emot möjligheten att lära mig den nordiska marknaden. Jag har lång erfarenhet av att bygga företag från grunden, säger Beata Kalitowska.

- Jag och mitt polska team lyckades bygga upp ett framgångsrikt företag där jag framför allt lärde mig hur man skapar effektiva och fungerande processer och arbetssätt. Jag tror även att min mångåriga erfarenhet som gruppansvarig inom polska försäkringsföreningen där jag var ansvarig för reseförsäkringar och insolvensgarantier kommer bli en styrka i min nya roll, fortsätter Beta.

Under de senaste åren har arbetet med att skapa en samlad nordisk organisation och strategi för de två bolagen pågått kontinuerligt, med bland annat en nordisk ledningsgrupp. I oktober 2017 togs ytterligare ett steg då Europeiska ERV i Sverige blev en filial till Europæiske ERV i Danmark.

- Vi har redan haft många intressanta diskussioner i Stockholm och Köpenhamn och jag tror att mixen av den samlade nordiska erfarenheten i kombination med nya infallsvinklar kommer göra det möjligt för oss att stärka de båda bolagen och få oss att växa ytterligare, avslutar Beata Kalitowska.

Beata Kalitowska är 46 år gammal, gift och har två barn. Hon kommer att vara stationerad i Köpenhamn.

Mark Bartram, Nordic Head of Marketing and External communication.
Tel: 0045-33278225 E-post:mba@er.dk

Europeiska ERV är en av de största aktörerna på den svenska marknaden för privat- och tjänstereseförsäkring samt försäkring för utlandsstationerade. Europeiska ERV i Sverige försäkrar årligen 1,2 miljoner privatresenärer och 10 miljoner bank- och kreditkort. Vi tillhandahåller även specialförsäkringar för klockor och smycken. ERV är experten på resesäkerhet inom ERGO Insurance Group och är en del av Munich Re, ett av världens ledande återförsäkringsbolag och riskbärare.