Europeiska ERV synliggör försäkringsprodukten i betal- och kreditkortet Nordea Gold

Med start från hösten 2014 genomför Europeiska ERV, i samarbete med Nordea, en marknadsaktivitet för kundkortet Nordea Gold. Utgångspunkten för marknadsaktiviteten är att driva kortaffären framåt, skapa kundnöjdhet, samt kommunicera det mervärde som Europeiska ERVs försäkringsprodukt medför.

Upprinnelsen till marknadsaktiviteten som genomförs i samarbete med Nordea kom av att både Europeiska ERV och Nordea ville öka kundernas medvetenhet om vilka försäkringar och förmåner som egentligen finns i betal- och kreditkortet Nordea Gold.

- De flesta konsumenter vet att det brukar ingå olika typer av försäkringar i betal- och kreditkort. Dessvärre har vi sett att man ofta inte bryr sig om att ta reda på mer än så, vilket ofta leder till att många betal- och kreditkortsinnehavare missar en mängd förmåner som finns i korten. Vi är stolta över den försäkringsprodukt vi tagit fram tillsammans med Nordea på kortet Nordea Gold, så självklart vill vi att produkten ska nyttjas av Nordeas kunder, säger Patrik Ugander, Försäljnings och Marknadsdirektör Europeiska ERV.

Försäkringsprodukten från Europeiska ERV inkluderar: kompletterande reseförsäkring, allriskförsäkring, leveransförsäkring och självriskskydd. Respektive försäkring träder i kraft när kunden betalar med sitt kort. t.ex. så träder den kompletterande reseförsäkringen i kraft då kunden betalar mer än hälften av sin resa med Nordea Gold.

Utöver informationsmaterial till slutkund lades stort fokus på att utbilda Nordeas egen personal. Utbildningen utgjordes av såväl webbaserad utbildning, så kallad e-learning, som mer traditionell utbildning på plats. Efter genomförd utbildning upplevde inte bara Nordeas personal att deras kunskap om kortets försäkringar hade ökat, de kände även att den nya kunskapen gett dem bättre självförtroende när det kom till att rekommendera Nordea Gold till sina kunder.

Christina Karlegran, Kommunikationschef Europeiska ERV, telefon: 08-454 33 20, mobil: 0765-25 33 20, e-post: christina.karlegran@erv.se

• Partnerskap, samarbeten

• marknadsaktivitet nordea gold
  • företagssamarbete

Europeiska ERV är en av de största aktörerna på den svenska marknaden för privat- och tjänstereseförsäkring samt försäkring för utlandsstationerade. Europeiska ERV i Sverige försäkrar årligen 2 miljoner privatresenärer, 1,5 miljoner tjänsteresenärer och 12 000 utlandsplacerade i över 100 länder runt om i världen. Vi tillhandahåller även specialförsäkringar för klockor och smycken. ERV är experten på resesäkerhet inom ERGO Insurance Group och är en del av Munich Re, ett av världens ledande återförsäkringsbolag och riskbärare.